Zovir creme mod herpes i skeden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må zovir creme bruges i skeden af gravid

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.554 visninger
22 svar
1 synes godt om
1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Må man bruge zovir creme 5% mod herpes i skeden når man er gravid? 

Har haft herpes før og kender derfor symptomerne, så er ret sikker på at det er det jeg har. 

Har før brugt zovir creme i skeden hvor jeg ikke var gravid med god effekt. 

Men er i tvivl om man må bruge det under graviditet. 

Nogen erfaringer??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Skouboe

Spørg på apoteket Eller ring til lægen.

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Spørg på apoteket Eller ring til lægen.

Min læge har kun Tlf tid mellem 8-10 (har nemlig lige prøvet at ringe) og har rigtig langt ind til et apotek... 

Så håbede lidt på at finde svar herinde. 

Men måske er bedste bud at ringe til en vagtlæge så?? 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jer der stemmer nej, er det noget i med sikkerhed ved?? 

Anmeld

1. oktober 2014

*CKB*

Er det noget du tidligere, har fået anbefalet af en læge?

Det er jo fremstillet til forkølelsessår på læberne, eller i ansigtet. Din PH-værdi i underlivet er anderledes, så vil da nok høre lægen, om et andet præparat.. Hvis det ikk er en læge, der tidligere har rådet dig til at bruge det i det område. 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

*CKB* skriver:

Er det noget du tidligere, har fået anbefalet af en læge?

Det er jo fremstillet til forkølelsessår på læberne, eller i ansigtet. Din PH-værdi i underlivet er anderledes, så vil da nok høre lægen, om et andet præparat.. Hvis det ikk er en læge, der tidligere har rådet dig til at bruge det i det område. 

Da jeg fik det første gang for ca 8 år siden var det en læge der sagde at jeg kunne bruge cremen dernede, så længe der var på skamlæberne og ikke inde i selve skedeåbningen... 

Så går da ud fra at dette stadig gælder? 

Har prøvet at google nettet tyndt, og der står alle steder at gravide gerne må bruge zovir, men bare ikke om det kun gælder på læber eller om det også gælder i skeden. 

Anmeld

1. oktober 2014

*CKB*

Anonym skriver:

Da jeg fik det første gang for ca 8 år siden var det en læge der sagde at jeg kunne bruge cremen dernede, så længe der var på skamlæberne og ikke inde i selve skedeåbningen... 

Så går da ud fra at dette stadig gælder? 

Har prøvet at google nettet tyndt, og der står alle steder at gravide gerne må bruge zovir, men bare ikke om det kun gælder på læber eller om det også gælder i skeden. 

Jeg kan ikk sige noget om det, mht graviditet. 

Men at bruge det direkte på slimhinderne - altså i åbningen - det skal du ikk. Det er der din PH-værdi er anderledes. På læberne er det nok ok, som din læge har sagt.

Men det er nok smartest, at vente til i morgen, hvor du kan ringe og høre din læge..

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

*CKB* skriver:

Men at bruge det direkte på slimhinderne - altså i åbningen - det skal du ikk. Det er der din PH-værdi er anderledes. På læberne er det nok ok, som din læge har sagt.

Men det er nok smartest, at vente til i morgen, hvor du kan ringe og høre din læge..

Nej jeg vil heller ikke turde at smøre det direkte ind i selve skeden. 

Men knopperne sidder på de ydre skamlæber (som det åbenbart altid gør hos mig) 

og det klør og svier jo helt forfærdeligt, så der er laaaang tid til imorgen  

men ja jeg må nok hellere ringe til lægen imorgen tidlig. 

Tak for din hjælp  

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

*CKB* skriver:

Fandt lige dette her: 

ud fra det må jeg vel godt bruge det? Det stemmer da ihvertfald overens med det min gamle læge sagde i sin tid... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. oktober 2014

Louise-Nicki-buddi

Zinksalve det hjælper 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.