Hvor mange plukveer i timen er normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
3 svar
2 synes godt om
30. september 2014

*Mor Til Albert*

Jeg har i den sidste time oplevet 4-5 plukveer. De gør ikke ondt, men strammer bare hen over underlivet. Jeg ligger på sofaen, så det er ikke fordi at jeg er fysisk aktiv. Jeg er 35+0. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Frk_Louise

Jeg har i den sidste time oplevet 4-5 plukveer. De gør ikke ondt, men strammer bare hen over underlivet. Jeg ligger på sofaen, så det er ikke fordi at jeg er fysisk aktiv. Jeg er 35+0. 

Som tommelfingerregel må man højst have fem plukveer i timen og ikke mange timer i træk.

Taget fra denne artikel:  http://voresborn.dk/gravid/foedsel/2484-kend-din-plukve

Men har altså også hørt/læst et sted, at det kommer meget an på hvilken jordemoder, man spørger! Hvis du har haft fem inden for den sidste time, ville jeg give det en time mere og hvis det så stadig er det samme, så ring til vagthavende jordemoder og tag en snak med hende! 

Anmeld

30. september 2014

*Mor Til Albert*

Frk_Louise skriver:

Som tommelfingerregel må man højst have fem plukveer i timen og ikke mange timer i træk.

Taget fra denne artikel:  http://voresborn.dk/gravid/foedsel/2484-kend-din-plukve

Men har altså også hørt/læst et sted, at det kommer meget an på hvilken jordemoder, man spørger! Hvis du har haft fem inden for den sidste time, ville jeg give det en time mere og hvis det så stadig er det samme, så ring til vagthavende jordemoder og tag en snak med hende! 

Jeg vil holde øje den næste time. 

Anmeld

30. september 2014

Trekløver(:

*Heidi* skriver:

Jeg havde en del plukveer fra 28+ i min graviditet, hvilket gjorde at jeg blev sygemeldt. Min læge sagde at så længe de ikke var regelmæssige så var det helt normalt. 

Men en ville da også lige se tiden an, og er du utryg så ring til jordemoderen og få en snak om hvordan du skal forholde dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.