Overvejer at flytte børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Frygter også vi er nødt til det... Det er bare en svær beslutning når hun har det godt der og er glad for både børn og voksne...

det er jo fint nok i vuggestue nu, men ikke er helt år frem

Altså tænker ikke det gør noget hun også er sammen med de små, men prøv at høre hvor meget af tiden hun vil skulle være på stuen med de små. Der kan jo være det ikke er så meget alligevel. 

Ved bare at vores dreng kom lidt sent afsted grundet pladsmangel og vi endte med at finde løsninger for at han kunne være meget hjemme, for han ville ikke afsted da han kedede sig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville tage snakken med institutionen og lufte min bekymring, måske tænker de i flere aktiviteter sammen med børnhavegruppen, en tumlinge gruppe (der er flere institutioner der laver en gruppe fra 2-4 år) eller....?

Og med hensyn til at skubbe SFO start så skulle de fleste kommuners budgetforlig gerne næsten være på plads (det er på plads her i kommunen) og der ville man kunne se det - er slet ikke på tale her, da det koster meget mere at have børn i børnehave end i SFO og tror også SFO og skole vil kæmpe med næb og klør mod en ændring, da alle ser det som en kæmpe fordel at ungerne kommer i februar/marts/april/maj og en del skoler fx laver klasse dannelsen i den periode osv - nå sidespring men det tror jeg altså ikke du skal være bange for og er der noget om snakken vil man kunne se det i kommunernes budget der skal være godkendt meget snart.

Umiddelbart ville jeg ikke flytte men arbejde på en intern løsning

Har snakket med personalet... De synes heller ikke det er holdbart, men der er ikke det store at gøre når de ikke er plads i vuggestuen...

vi snakkede også om eb "storegruppe" som det hedder der, men da der kun er tre store, kan de ikke lave en ny stue kun til dem...

skal til møde med dem på mandag, men synes ikke deres løsning lyder optimal...

er i kommunen er der meget snak om at rykke flyttedagen til august

Anmeld

1. oktober 2014

Skouboe

Vi valgte at rykke begge vores piger væk fra en institution de var glade for da de var 3 og 4½, og det har klart haft omkostninger for dem. De var meget kede af det i starten og savnede deres venner og her et år senere snakker de stadig om deres gamle børnehave, hver gang vi kommer forbi.

Deres nye børnehave er et rigtigt dejligt sted, og de har gjort rigtigt meget for at få dem til at falde til og vi trives der, både børn og forældre - men de snakker stadigt om deres gamle børnehave og deres gamle venner. Man skal ikke undervurdere venskaber i den alder.

Den optimale løsning ville være at institutionen lagde hovedet i blød og prøvede at finde måder at håndtere situationen på, istedet for bare at sige at der ikke er noget at gøre. Der er altid muligheder! 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Vi valgte at rykke begge vores piger væk fra en institution de var glade for da de var 3 og 4½, og det har klart haft omkostninger for dem. De var meget kede af det i starten og savnede deres venner og her et år senere snakker de stadig om deres gamle børnehave, hver gang vi kommer forbi.

Deres nye børnehave er et rigtigt dejligt sted, og de har gjort rigtigt meget for at få dem til at falde til og vi trives der, både børn og forældre - men de snakker stadigt om deres gamle børnehave og deres gamle venner. Man skal ikke undervurdere venskaber i den alder.

Den optimale løsning ville være at institutionen lagde hovedet i blød og prøvede at finde måder at håndtere situationen på, istedet for bare at sige at der ikke er noget at gøre. Der er altid muligheder! 

Det ville helt klart også være det optimale i vores øjne...

snakkede lidt frem og tilbage med pædaogen om evt at lave en stue til de store, men når der ikke er flere  store til at lave en hel stue... Og heller ikke flere rum eller personale til at lave en mindre stue et sted ser det desværre sort ud

Anmeld

2. oktober 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Det ville helt klart også være det optimale i vores øjne...

snakkede lidt frem og tilbage med pædaogen om evt at lave en stue til de store, men når der ikke er flere  store til at lave en hel stue... Og heller ikke flere rum eller personale til at lave en mindre stue et sted ser det desværre sort ud

Hvad med at lade dem komme mere i børnehaven, tage med på nogle ture osv?

Selv har jeg ikke fortrudt at vi rykkede institution da vi gjorde, og det har klart været et plus for både os og ungerne, men det kom meget bag på os, hvor kede af det ungerne blev og hvor voldsomt savnet efter deres veninder var. 

Jeg siger ikke at I ikke skal rykke, de kan kun I selv bestemme, bare vær opmærksom på at uanset hvor godt det nye sted er, så vejer det at forlade vennerne tungt - det gjorde det ihvertfald hos os. 

Anmeld

2. oktober 2014

Kay

Hvis jeg stod i din situation, ville jeg tage en snak med lederen og give udtryk for dine bekymringer...

Og rent ud sige at du overvejer at at flytte hende

Nu er jeg selv pædagog og har før oplevet at hvis forældre ligger pres på ledelsen så kan der lige pludselig være plads til en overbelægning til deres barn...

Så den mulighed havde jeg klart brugt før jeg valgte at skifte institution  flere børn = flere penge

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvad med at lade dem komme mere i børnehaven, tage med på nogle ture osv?

Selv har jeg ikke fortrudt at vi rykkede institution da vi gjorde, og det har klart været et plus for både os og ungerne, men det kom meget bag på os, hvor kede af det ungerne blev og hvor voldsomt savnet efter deres veninder var. 

Jeg siger ikke at I ikke skal rykke, de kan kun I selv bestemme, bare vær opmærksom på at uanset hvor godt det nye sted er, så vejer det at forlade vennerne tungt - det gjorde det ihvertfald hos os. 

Vi skal som sagt til samtale på mandag, så håber de har fundet en løsning vi kan bruge til noget... 

Men der skal meget til, for hvis de siger f.eks. Tre dage om ugen kommer hun op i børnehaven frygter jeg med resursemangel osv at det bliver en dag om ugen... Og det er ikke nok... 

Er måske lidt miljø skadet af selv at havde været i institution og ved hvor hurigt gode ideer og planer kan blive slår til jorden ved sygdom osv

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Hvis jeg stod i din situation, ville jeg tage en snak med lederen og give udtryk for dine bekymringer...

Og rent ud sige at du overvejer at at flytte hende

Nu er jeg selv pædagog og har før oplevet at hvis forældre ligger pres på ledelsen så kan der lige pludselig være plads til en overbelægning til deres barn...

Så den mulighed havde jeg klart brugt før jeg valgte at skifte institution  flere børn = flere penge

Har selv arbejdet i institution i nogle år og et pt i praktik under pædagog uddannelsen, og kender godt til "truslerne" der kan hjælpe på meget... 

Men kender så også til de "irriterende" forældre, og sådan en vil jeg ikke være

Anmeld

3. oktober 2014

Kay

Anonym skriver:

Har selv arbejdet i institution i nogle år og et pt i praktik under pædagog uddannelsen, og kender godt til "truslerne" der kan hjælpe på meget... 

Men kender så også til de "irriterende" forældre, og sådan en vil jeg ikke være

Jeg ville ikke sætte det der i samme kategori som irriterende forælder tror sagtens pædagoger og leder kan sætte sig ind i din situation, men har den holdning at hvis du ikke selv kommer og tager snakken så går det nok... sådan var en af mine tidligere ledere

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Jeg ville ikke sætte det der i samme kategori som irriterende forælder tror sagtens pædagoger og leder kan sætte sig ind i din situation, men har den holdning at hvis du ikke selv kommer og tager snakken så går det nok... sådan var en af mine tidligere ledere

Jeg ser hvad de siger på mandag, ellers må jeg gå til lederen

for jeg kan da umuligt være den eneste det er utilfreds med dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.