Hvor meget "må" jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
10 svar
8 synes godt om
30. september 2014

Vaya

Jeg har for få dage siden fundet ud af at jeg er gravid for første gang. Jeg er omkring 4+1 hvis jeg har forstået systemet korrekt. Sagen er den, at der på mit arbejde i næste uge er et arrangement i forbindelse med skolernes motionsdag, hvor jeg skal være på skolen i et døgn. Det indebærer moderat bevægelse/motion, meget ståen og kun omkring 3 timers søvn. Man er rigtig meget på, og er ude det meste af døgnet.

Er det okay?

Jeg har ingen anelse selv, men forudser at jeg er ret træt og udkørt (det plejer jeg at være også uden ekstramand i maven)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Sandratoft

Vaya skriver:

Jeg har for få dage siden fundet ud af at jeg er gravid for første gang. Jeg er omkring 4+1 hvis jeg har forstået systemet korrekt. Sagen er den, at der på mit arbejde i næste uge er et arrangement i forbindelse med skolernes motionsdag, hvor jeg skal være på skolen i et døgn. Det indebærer moderat bevægelse/motion, meget ståen og kun omkring 3 timers søvn. Man er rigtig meget på, og er ude det meste af døgnet.

Er det okay?

Jeg har ingen anelse selv, men forudser at jeg er ret træt og udkørt (det plejer jeg at være også uden ekstramand i maven)

Det tænker jeg umiddelbart er okey, du kan selv mærke hvornår det bliver for meget  

Anmeld

30. september 2014

Vaya

Problemet er bare, at når jeg først står i det, er det lidt svært at komme ud af... Overvejer en eller anden form for aftale med chef eller en kollega, men synes det er tidligt at fortælle det.

Men godt at vide, at det burde være ok  Det er så svært, når det er så nyt, og man ikke har prøvet det før.

Anmeld

30. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Du må gøre ligesom du plejer.

Anmeld

30. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Er det okay?

Tag det roligt! Det er ikke farligt hverken at dyrke moderat motion eller blive træt! 

Selvfølgelig skal du ikke træne til en marathon, men moderat motion er kun sundt for dig og barnet. Det er lidt det samme med manglende søvn og træthed, hvis det er ekstremt, så er det selvfølgelig ikke sundt.

Lyt til din krop og brug din sunde fornuft! Langt hen af vejen kan man lave præcis det samme som før graviditeten. 

Anmeld

30. september 2014

Vaya

Jeg er godt klar over, at jeg ikke er døden nær  Man læser bare, at det er vigtigt med hvile, når man er træt, og det ved jeg, at jeg ikke kommer til (altså hvilen), Jeg kommer nok i seng kl 4, så tænkte det var lidt "ekstremt" for kroppen, men I har jo ret, den kan meget mere, end man tror 

Anmeld

30. september 2014

May86

Vaya skriver:

Jeg er godt klar over, at jeg ikke er døden nær  Man læser bare, at det er vigtigt med hvile, når man er træt, og det ved jeg, at jeg ikke kommer til (altså hvilen), Jeg kommer nok i seng kl 4, så tænkte det var lidt "ekstremt" for kroppen, men I har jo ret, den kan meget mere, end man tror 

Det handler meget om at mærke efter  Der er stor forskel på hvor træt man føler sig under graviditeten. Samme gælder de øvrige symptomer. Lyder dog som om du ikke har mærket så meget til den endnu?

så vidt jeg husker, så er motionsdagen på en fredag? Så kunne du lægge en afslapningsdag om lørdagen  Og så i løbet af sportsdagen huske at sidde og slappe lidt af med jævne mellemrum.

Anmeld

30. september 2014

May86

Og selvfølgelig stort tillykke!!! 

Anmeld

30. september 2014

EnGodMor

Du er jo ikke syg du er "bare" gravid du må alt, og jo længere du kommer hen i graviditeten, så vil du måske så småt begynde at mærke hvis noget bliver lidt mere hårdt for kroppen end andet. 

Tillykke med graviditeten

Anmeld

1. oktober 2014

Vaya

May86 skriver:

Det handler meget om at mærke efter  Der er stor forskel på hvor træt man føler sig under graviditeten. Samme gælder de øvrige symptomer. Lyder dog som om du ikke har mærket så meget til den endnu?

så vidt jeg husker, så er motionsdagen på en fredag? Så kunne du lægge en afslapningsdag om lørdagen  Og så i løbet af sportsdagen huske at sidde og slappe lidt af med jævne mellemrum.

Nej har ikke mærket så meget endnu. Lidt kvalme og sov skidt i nat, men ikke noget oppe af dagen.

Vores arrangement er torsdag til fredag og har oveni planer fredag aften og resten af weekenden, men heldigvis er det primært afslapning med veninder  

Kan nok ikke 100% bare sætte mig, når jeg lyster, er jo på arbejde, men jeg prøver mig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.