Tager de det fra mig? 19 år, studernede og alene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
9 svar
8 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Hej, jeg er en pige på 19 år.
fire år siden slog min far hånden af mig, så jeg flyttet hjem til min mor. Hun slog så også hånden af mig for et halvt års tid siden.
De er begge to druk hoveder men min mor er også narkoman.

Mine søskende er endt ud i samme dur nogen værre end andre.
Jeg er den eneste som aldrig har rørt en smøg eller noget sprut, det har så givet det resultat at jeg er blevet meget alene og venner er ikke noget jeg har haft noget af. Nu når jeg er ældre har jeg bare fundet ud af at jeg godt kan lide at være alene, fester, for mange mennesker er bare noget jeg holder mig fra, især folk på min egen alder.
Da min mor slog hånden af mig tog det ret hårdt på mig fordi nu havde jeg ikke andre steder at tage hen, ud over de fyre som jeg havde seksuelle forhold med. jeg boede så lidt det ene sted og lidt det andet sted, jeg nåede så at komme på banen igen med lejlighed og indskrivning til skolen enden sommer ferien var slet, så nu var min plan bare at passe min skole, få venner, og tjene penge.
Alt går virkeligt godt jeg har fundet sort arbejde som bare at gøre rent og gøre det jeg var god til, elsker at gøre rent! Så fik lidt penge derfra også ud over SU fra mit studie sted.

For to uger siden kørte en bus ind i mig og min hofte gjorde utrolig ondt, jeg har aldrig brækket eller for stuvet noget så jeg var sikker på der var noget galt, jeg kommer så på syghuset og lægen han siger intet er galt, men om jeg ved hvor langt jeg er henne, jeg er forvirret så jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt på at jeg kunne være gravid han mærker så på min mave og siger jeg i hvert fald er mere end 4 måneder henne. Jeg stor tuder for det var jeg slet ikke klar på at høre plus er jeg chokket.
Jeg tager så til lægen og han siger jeg er 5 måneder henne plus 2 uger, jeg tager ulykkelidt hjem og ved ikke hvem eller hvad jeg skal henvende mig til.

Jeg er så bange for at jeg ikke har "nosser" nok til at kunne aflevere det til en anden familie som ville kunne passe på det....

Da jeg var 3 smuttede min mor fra mig og min far og jeg kontaktede jo hende da min far slog hånden af mig, og i håb om hun så ville hjælpe mig nu, det gjorde hun så også jeg fik lov til at sove på gulvet i stuen og hvis jeg ikke havde gjort rent i lejligheden kunne jeg sove ude på gangen hvor alle de andre hjemløse lå.
Hun behandlede mig som skrald og vi snakkede aldrig sammen, ud over hvis jeg manglede opvaske middel eller ting til maden. Tanken om at jeg nu prøver at være anderledes og ALDRIG gøre noget af det de gør/gjorde. Gør mig så ked af det!
Få nu når jeg overvejer at give det væk, gør jeg det samme.

Så jeg ville tage mig sammen og tage ansvar, for det første. For den fejl jeg selv gjorde ikke at bestykke mig under samleje. Og for det andet ikke bare vende hoved og sige andre må tage mit skrald for jeg har ikke overskud til det.

Men nu læser jeg om en del unge piger som får taget deres små guldklumper og der er jo altid to siger af en historie, men det er jo ikke begge sidder af den historie men høre, Så bare fordi jeg er 19 år, studerende og alene, betyder det så at jeg ikke tage ansvar og jeg ikke ville kunne passe på det?

Jeg håber på det bedste kommer ud af at være så spørgerne på denne her måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Wik

Jeg tænker at du skal kontakte din sagsbehandler eller mødrehjælpen, der skal du have noget hjælp helt generelt. Den opvækst du beskriver skal der tales om med nogen.

Det lyder til du tager denne opgave på dig, det skal du lade dem vide, også skal du holde dig fra din mor og far ;( beklager men hvis de er misbrugere og du "KUN" har noget i forhold til usikkerhed, ensomhed og seksualitet, kan de ikke tage dit barn fra dig.

Jeg tænker at omgang med misbrugere, kriminelle og hjemløse ikke er et sted for dig og dit barn. Du skriver at du godt kan lide at være alene er affinder dig med det okay, og det er nok også den mest fornuftige løsning. Din mor kan ikke hjælpe dig, for hun kan ikke hjælpe sig selv lyder det til.

Jeg ved at man ydermere kan få hjælp når barnet er kommet, om det skal være en støtteperson, kontaktperson, en reservefamilie eller hvad de vurdere så tag imod hjælp, men bær selv hovedopgaven og voks med den.

For nogen er et nyt liv en ny begyndelse, det er tit det ikke ender lykkeligt ja, men jeg VED det kan ende lykkeligt. En af mine bedste veninder havde en hård start, men mor har hun altid kunne finde ud af at være, selvom livet var hårdt. 

Jeg kender dig ikke, men jeg håber det bedste for dig. Du skal arbejde hårdt, og det bliver ikke nemt, men intet er umuligt så længe det er dit barn og dig der har første prioritet. 

p.s GODT du ikke ryger eller tager stoffer, drikker mv. det er en rigtig god start.

Anmeld

30. september 2014

Mamacita til 2 piger

Sikke et chok du har fået! 

Men jeg tager hatten af for, at du i en alder af bare 19 år gør dog alle disse tanker!

Det er rigtig stort, og du skal være stolt af den du er. Du gør dig nogle rigtig "voksen" tanker omkring det her barn du nu bærer i din krop.

Du skal mærke efter hvordan du har det med at skulle være mor - hvis du ikke kan se dig selv med et barn, så er det absolut ingen skam "at give det væk". 

Under alle omstændigheder bør du kontakte kommunen for støtte. Du vil så få tildelt en sagsbehsndler, som kan sætte sig ind i din situation. 

Kommunen vil ikke fjerne dit barn pga. din historie, medmindre du er tilfare for barnet eller selv ønsker det. Det er meget dyrt med anbragte børn, så hvis du er klar på opgaven er jeg sikker på at de er klar med støtte.

Heldd og lykke - jeg håber det allerbedste for dig!  

Anmeld

30. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej, jeg er en pige på 19 år.
fire år siden slog min far hånden af mig, så jeg flyttet hjem til min mor. Hun slog så også hånden af mig for et halvt års tid siden.
De er begge to druk hoveder men min mor er også narkoman.

Mine søskende er endt ud i samme dur nogen værre end andre.
Jeg er den eneste som aldrig har rørt en smøg eller noget sprut, det har så givet det resultat at jeg er blevet meget alene og venner er ikke noget jeg har haft noget af. Nu når jeg er ældre har jeg bare fundet ud af at jeg godt kan lide at være alene, fester, for mange mennesker er bare noget jeg holder mig fra, især folk på min egen alder.
Da min mor slog hånden af mig tog det ret hårdt på mig fordi nu havde jeg ikke andre steder at tage hen, ud over de fyre som jeg havde seksuelle forhold med. jeg boede så lidt det ene sted og lidt det andet sted, jeg nåede så at komme på banen igen med lejlighed og indskrivning til skolen enden sommer ferien var slet, så nu var min plan bare at passe min skole, få venner, og tjene penge.
Alt går virkeligt godt jeg har fundet sort arbejde som bare at gøre rent og gøre det jeg var god til, elsker at gøre rent! Så fik lidt penge derfra også ud over SU fra mit studie sted.

For to uger siden kørte en bus ind i mig og min hofte gjorde utrolig ondt, jeg har aldrig brækket eller for stuvet noget så jeg var sikker på der var noget galt, jeg kommer så på syghuset og lægen han siger intet er galt, men om jeg ved hvor langt jeg er henne, jeg er forvirret så jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt på at jeg kunne være gravid han mærker så på min mave og siger jeg i hvert fald er mere end 4 måneder henne. Jeg stor tuder for det var jeg slet ikke klar på at høre plus er jeg chokket.
Jeg tager så til lægen og han siger jeg er 5 måneder henne plus 2 uger, jeg tager ulykkelidt hjem og ved ikke hvem eller hvad jeg skal henvende mig til.

Jeg er så bange for at jeg ikke har "nosser" nok til at kunne aflevere det til en anden familie som ville kunne passe på det....

Da jeg var 3 smuttede min mor fra mig og min far og jeg kontaktede jo hende da min far slog hånden af mig, og i håb om hun så ville hjælpe mig nu, det gjorde hun så også jeg fik lov til at sove på gulvet i stuen og hvis jeg ikke havde gjort rent i lejligheden kunne jeg sove ude på gangen hvor alle de andre hjemløse lå.
Hun behandlede mig som skrald og vi snakkede aldrig sammen, ud over hvis jeg manglede opvaske middel eller ting til maden. Tanken om at jeg nu prøver at være anderledes og ALDRIG gøre noget af det de gør/gjorde. Gør mig så ked af det!
Få nu når jeg overvejer at give det væk, gør jeg det samme.

Så jeg ville tage mig sammen og tage ansvar, for det første. For den fejl jeg selv gjorde ikke at bestykke mig under samleje. Og for det andet ikke bare vende hoved og sige andre må tage mit skrald for jeg har ikke overskud til det.

Men nu læser jeg om en del unge piger som får taget deres små guldklumper og der er jo altid to siger af en historie, men det er jo ikke begge sidder af den historie men høre, Så bare fordi jeg er 19 år, studerende og alene, betyder det så at jeg ikke tage ansvar og jeg ikke ville kunne passe på det?

Jeg håber på det bedste kommer ud af at være så spørgerne på denne her måde.

Før jeg ønsker dig tillykke med graviditeten, så bliver jeg nødt til at fortælle dig, at det ikke er uansvarligt, at overlade barnet til en anden familie. Hvis du ikke selv har overskuddet til at tage dig af det lille barn, så er det den største gave i verden du kan give barnet. Det har intet med uansvarlighed at gøre. Det er absolut IKKE at behandle barnet som skrald. Jeg vil ikke fortælle dig hvad du skal gøre, det er en beslutning som kun du kan tage, men du må endelig ikke opfatte det som om, at du er et dårligt eller uansvarligt menneske, hvis du vælger at bortadoptere barnet. Jeg synes faktisk det er en af de smukkeste kærlighedserklæringer. 

Herefter - tillykke med graviditeten! 

Det er klart, at med din historie og alder, så er det højest sandsynligt, at det offentlige vil have mere fokus på dig. Men det burde de jo også! Den sociale arv er ikke alt, selvfølgelig kan personer med en dårlig barndom godt være fantastiske forældre, men risikoen for svigt ER højere. Det skal ikke afskrække dig, men bare for at forklare dig, at der er en grund til at de sociale myndigheder vil have mere fokus på dig end den gennemsnitlige gravide. Du erkender selv du er alene - måske har du netop brug for lidt mere vejledning og støtte under graviditeten og senere hen? Jeg ville ikke se deres eventuelle indblanding som en trussel, men mere som en mulighed for at sikre, at barnet og dig får den bedste start. Hvis de tilbyder deres hjælp, så tag endelig imod den  

Historierne i medierne er, som du selv skriver, ensidet. Vi ved kun hvad forældrene fortæller. Tvangsfjernelser er komplicerede og dyre - det er ikke noget kommunen bare lige gør! 

Held og lykke, uanset hvad du vælger! 

Anmeld

30. september 2014

migxher

Tillykke med graviditeten (: Jeg er selv 19 og gravid med mig og min kærestes første barn, så det er jo lidt noget andet end for dig. Jeg har selv lidt af en fortid, jeg har boet i plejefamilie fordi min mor og far var misbruger(er de dog ikke mere) og da jeg var 17 smed min mor mig ud så kommunen tog sig af mig. Vi har idag ikke et forhold da hun er den største kælling og har svigtet mig rigtig meget. Jeg er koblet til et særligt sted for unge gravide her i Esbjerg, familiens hus, her henviste min læge mig, men kommunen blander sig ikke trods min fortid. 

For det første skal du finde ud af hvem faren til dit barn er. Der skal alligevel laves en faderskabssag da du har pligt til at angive faren. Ved du det ikke skal du oplyse de sexpartnere du har haft og de vil så blive testet for at se hvem faren er. Ham skal du jo så finde ud af hvor du har, vil han evt. være en del af det her fordi støtte får du brug for! Har du slet ikke et netværk? Noget andet familie eller lignende? Især hvis du skal være enlig bliver det hårdt.

Og så synes jeg du skal få et møde med din sagsbehandler eller en socialrådgiver på kommunen og fortælle om din sag. Du er gravid og du vil gerne have noget støtte. hvis det ender med at du beholde er det det du skal have støtte til, vælger du adoption er det det du skal have støtte til. Og så skal du ellers tage imod det støtte de giver dig og vise at det er er noget du vil og du vil udvikle dig og vokse med opgaven. 

Hvor bor du henne af i landet?? (:

Anmeld

1. oktober 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kære du Sikke et chok du må ha fået! Men hvor er det nogle fine, velovervejede tanker du gør dig. Du vil ikke have at dit barn føler sig afvist som du har gjort hele dit liv. Og det er selvfølgelig helt forståeligt. Men først og fremmest synes jeg, at du skal mærke efter dybt inde i dig selv: ønsker du et barn i dit liv? Kan du elske det barn fuldt og helt?  Kan du rumme et barn, sætte dig selv til side, altid være nr. 2? Er du stærk nok til at være den voksne og beskytte dit barn? Det er så flot så godt du har klaret dig trods en svær barndom/ungdom. Nu vil du tage ansvar og det er prisværdigt, men det handler jo om meget mere end ansvar i forhold til forældrerollen. Hvis du kun overvejer at beholde dit barn for at være ansvarlig og ikke afvise barnet som du selv blev så synes jeg du skal give barnet væk. Det vil ikke være en afvisning for barnet, men en omsorg fra dig til barnet, at du vil give det en god familie som du ikke kan give det. Der er rigtig mange der er parat til at tá imod et lille barn og elske og beskytte det! Hvis du gerne vil beholde dit barn og føler dig klar til at elske og beskytte det, så tá kontakt til din kommune og få lagt en plan for hvordan du gør, tá imod al den hjælp og støtte du kan få, det er ingen skam, men viser blot at du tar dit ansvar som mor alvorligt 

Anmeld

1. oktober 2014

namaha

Jeg tror at så længe du selv er opmærksom på at du ikke vil være som dine forælder og snakker med noget fra kommunen og lignede om det, så skal det nok gå. 

Som sagt så har du jo allerede selv sat dig for du ville høre det bedre end dem, fin din tryghed i andre, nu i dag kan man få resave bedste forælder og man kan få støtte timer fra kommunen så jeg tror det nok skal gå dig godt hvis du vælger at beholde barnet 

Anmeld

4. oktober 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Tillykke med graviditeten (: Jeg er selv 19 og gravid med mig og min kærestes første barn, så det er jo lidt noget andet end for dig. Jeg har selv lidt af en fortid, jeg har boet i plejefamilie fordi min mor og far var misbruger(er de dog ikke mere) og da jeg var 17 smed min mor mig ud så kommunen tog sig af mig. Vi har idag ikke et forhold da hun er den største kælling og har svigtet mig rigtig meget. Jeg er koblet til et særligt sted for unge gravide her i Esbjerg, familiens hus, her henviste min læge mig, men kommunen blander sig ikke trods min fortid. 

For det første skal du finde ud af hvem faren til dit barn er. Der skal alligevel laves en faderskabssag da du har pligt til at angive faren. Ved du det ikke skal du oplyse de sexpartnere du har haft og de vil så blive testet for at se hvem faren er. Ham skal du jo så finde ud af hvor du har, vil han evt. være en del af det her fordi støtte får du brug for! Har du slet ikke et netværk? Noget andet familie eller lignende? Især hvis du skal være enlig bliver det hårdt.

Og så synes jeg du skal få et møde med din sagsbehandler eller en socialrådgiver på kommunen og fortælle om din sag. Du er gravid og du vil gerne have noget støtte. hvis det ender med at du beholde er det det du skal have støtte til, vælger du adoption er det det du skal have støtte til. Og så skal du ellers tage imod det støtte de giver dig og vise at det er er noget du vil og du vil udvikle dig og vokse med opgaven. 

Hvor bor du henne af i landet?? (:

Jeg er fra Sjælland men er flyttet til Fyn så nej jeg er helt alene her ovre ud over dem jeg snakker med på skolen selvfølgelig de alle sammen er jo så klar på vi alle skal være mødre, ment som i de ville gøre alt. Men jeg har kun kendt dem i 4 måneder så det er ikke lige fordi det er nogen jeg kender.

Anmeld

4. oktober 2014

migxher

Anonym skriver:

Jeg er fra Sjælland men er flyttet til Fyn så nej jeg er helt alene her ovre ud over dem jeg snakker med på skolen selvfølgelig de alle sammen er jo så klar på vi alle skal være mødre, ment som i de ville gøre alt. Men jeg har kun kendt dem i 4 måneder så det er ikke lige fordi det er nogen jeg kender.

Prøv at melde dig ind i den termins gruppe du høre til her inde, de har ofte sider på facebook, måske du kan finde nogen der inde at følges med og så er jeg selv medlem af den der hedder MM ung mor. Jeg bor selv o esbjerg så det er et stykke fra dig, desvære. 

Anmeld

4. oktober 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Prøv at melde dig ind i den termins gruppe du høre til her inde, de har ofte sider på facebook, måske du kan finde nogen der inde at følges med og så er jeg selv medlem af den der hedder MM ung mor. Jeg bor selv o esbjerg så det er et stykke fra dig, desvære. 

Det ville jeg da helt sikkert prøve, tak

Ja det er lidt væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.