Børnehaven kommer hjem .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
9 svar
17 synes godt om
30. september 2014

mybaby-girl

Heeej

Håber I kan hjælpe mig lidt, min søn skal holde fødselsdag for sin gruppe i børnehaven, de kommer kl 10 og køre igen omkring kl 12, det er første gang og jeg aner ikke hvad jeg helt skal servere eller lege med dem ... Min søn har fødselsdag den 29 oktober, det er lidt før Halloween, så tænkte lidt pynt som græskar og spøgelser hist og her - han har selv sagt at han kunne tænke sig en edderkoppe kage, så det får han

Jeg tager imod alle råd  - Please hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

TNBC

mybaby-girl skriver:

Heeej

Håber I kan hjælpe mig lidt, min søn skal holde fødselsdag for sin gruppe i børnehaven, de kommer kl 10 og køre igen omkring kl 12, det er første gang og jeg aner ikke hvad jeg helt skal servere eller lege med dem ... Min søn har fødselsdag den 29 oktober, det er lidt før Halloween, så tænkte lidt pynt som græskar og spøgelser hist og her - han har selv sagt at han kunne tænke sig en edderkoppe kage, så det får han

Jamen noget frokost, da det vel er i deres frokosttid, det var det i hvert i det sidste sted jeg var.

Pasta

Pizza

Lasange

eller sådan noget.

Og så kage bagefter

Anmeld

30. september 2014

Isabella_mor

i kan jo lege noget der er halloween inspireret. 

eller du kan finde noget her

http://legepladsen.dk/lege

der er en lille samling af forskellige lege som man kan lege med børnene  

Anmeld

30. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

noget nemt mad. Pizza, pasta, pølsehorn og frugt stænger og så kage.

jeg ville personligt ikke lave nogen lege for børnene er mest interesseret i at se og lege med dit barns legetøj

Anmeld

30. september 2014

Frk_Louise

Heeej

Måske du kan bage boller eller noget, til når de kommer? Evt. med lidt frugt til - melon, jordbær, blåbær osv. Og så edderkoppe-kagen, som din søn ønsker 

Tror ikke du behøver at planlægge det helt store med hensyn til leg, når de "kun" er der to timer. Tiden går jo nok med at spise, synge fødselsdagssang og så skal din søn jo også have lov til at vise sit værelse og sine fødselsdagsgaver frem 

Arbejder i en børnehave og har indimellem været med hjemme til fødselsdag. Der har været skattejagt, ansigtsmaling og neglelak som "aktiviteter".. Af hvad jeg lige kan huske. Men oftest bare fri leg..

Hvis de skal spise frokost hos jer, kunne det være noget af det her - pølsehorn, pizzasnegle, små frikadeller, pastaskruer, agurkestave, cherrytomater, gulerødder, "pindemadder" med lidt forskelligt pålæg. Se billedet 

Og så en lille slikpose til hver til allersidst..  Det hele kan jo nærmest forberedes dagen inden, så du ikke skal alt for tidligt op 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har været til flere børnefødselsdage med børnehaven (pædagogstuderende) 

mit indtryk var at det altid var bedst når der ikke var planlagt lege. Det er gået bedst hvis de har fået lov til selv at styre det og bare fået lov til at lege med barnets legetøj (som de helt sikkert vil se og dit barn sikkert gerne vil vise frem) De skal jo både spise frokost og kage....så der er ikke super lang tid alligevel

Anmeld

30. september 2014

LinLin

Adam har lige holdt 4 års fødselsdag for 10 jævnaldrende...

jeg lavede pølsebrød og pastasalat med majs og agurk og så var der pesto ved siden af og gulerodsstænger også.

de kom 9.45 og gik straks igang med at lege

ca 10.45 holdt pædagogerne en lille samling hvor de sang fødselsdagssang og han fik en gave. Så spiste de derefter.

efter de havde spist gik de over på en legeplads ved siden af hvor vi bor og så kom vi derover med muffins og saftevand. Der var de en halv time ca og så sagde vi farvel  

Anmeld

30. september 2014

mybaby-girl

Mange tak til jer alle for svar

Der er helt sikkert noget jeg kan bruge - tænker lidt at lave muffins som edderkopper kage og så vente med den store kage til når familien kommer og fejre ham

Mange gange tak for svar

Anmeld

30. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Mine erfaring siger, at der ikke skal være nogen planlagte lege. De skal bare have lov til, at lege med det legetøj som der er.

De vil højst sandsynlig ikke spise noget særligt, men lav noget de kan spise med fingeren f.eks. små frikadeller, kyllingelår, pastaskruer, agurkestænger, gulerodsstænger mv.

Lad dem evt. sidde på gulvet, hvis du ikke har plads til dem ved et bord.

Så ville jeg afstemme med børnehaven må der overhovedet må blive serveret kage. I vores institution er der kostpolitik og det vil sige 0 sukker.

De er der 2 timer og det går stærkt

Anmeld

30. september 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
mybaby-girl skriver:

Heeej

Hey :-) Er også fortaler for fri leg ! Jeg er selv pædagog og er enige med de andre som har svaret :-) Det jeg vil tilføje er, at det kan være en god ide at lægge det legetøj væk, som dit barn er øm overfor (hvis der altså er noget :-) ) - det kan for nogen være svært når de andre kommer og indvaderer værelset :-) 

God dag til jer :-)

//Mette

od

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.