Til jer der har haft gravidtetssukkersyge... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Findusinde

Jeg fik konstateret gravidtetssukkersyge for godt en mrd siden.. Var til vægt scanning i går..  Og lille blob blev sat til ca 2900 gram.. Og er i dag 35+3

Sygeplejersken sagde noget til mig i går, noget omkring jeg skulle være kænguru det første døgn?? Altså at barnet skulle være meget tæt på mig, det første døgn, sådan forstod jeg på hende.. Først troede jeg hun tog lidt pis på mig.. Men er kommet tilat spekulere en hel del over det...

Hvordan var jeres første døgn efter fødslen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

tumle81

Jeg følger lige lidt med her, da jeg er i risiko gruppen for at udvikle sukkersyge under min graviditet. Var 0,2 under grænsen for knap 2 uger siden og skal til en ny belastning om 2 ugers tid...

Har det været hårdt at ændre livsstil?? Jeg er nemlig enormt slikken ;-)

Knus Kathrina 30+3

Anmeld

20. august 2009

Findusinde

tumle81 skriver:

Jeg følger lige lidt med her, da jeg er i risiko gruppen for at udvikle sukkersyge under min graviditet. Var 0,2 under grænsen for knap 2 uger siden og skal til en ny belastning om 2 ugers tid...

Har det været hårdt at ændre livsstil?? Jeg er nemlig enormt slikken ;-)

Knus Kathrina 30+3

Det har ikke været skide nemt.. Men det er faktisk forbløffende nemt..  Jeg har været nødt til den sidste lange tid af min graviditet at spise 6-7 måltider om dagen, ellers har jeg slet ikke kunne eksistere.. Og jeg har været enormt glad for knækbrød og bananer..
Så¨det har ikke været voldsom svært, selvom jeg også selv er enorm slikken..

Jeg fik at vide af diætisten at jeg skulle passe på kulhydrater og frugtsukker.. Det har været det sværeste, at fylde op med grønsager til de 3 hovedmåltider.. jeg må max spise 3 stk frugt om dagen, hvor jeg har været vant til at spise 6-7 stykker om dagen... Og jeg skulle passe på med ikke at spise for meget brød.,..Det har været svært...

Jeg har tabt mig den sidste mrd, selvom blop har taget godt et kg på... Jeg måler blodsukker 2 gange om ugen 7 gange om dagen, og jeg fik at vide i går, at alt ser meget meget fint ud..

Der er heldigvis også sukkerfrit slik der smager godt..

Anmeld

20. august 2009

Anja

Jeg havde graviditetsukkersyge, da jeg ventede vores datter.

Jeg fik ikke noget at vide om, at hun skulle være tættere på mig de første døgn end en nyfødt ellers er ... ?

Men hun skulle have tjekket sit blodsukker et par gange, kan ikke huske med hvor mange timers mellemrum, men det er nok til, at man ikke kan få lov til at føde ambulant.

Jeg fødte dog ved akut kejsersnit, så jeg kunne alligevel ikke komme hjem med det samme. De første døgn var stille og rolige, meget som da jeg fik vores søn.

Anmeld

20. august 2009

Findusinde

Anja skriver:

Jeg havde graviditetsukkersyge, da jeg ventede vores datter.

Jeg fik ikke noget at vide om, at hun skulle være tættere på mig de første døgn end en nyfødt ellers er ... ?

Men hun skulle have tjekket sit blodsukker et par gange, kan ikke huske med hvor mange timers mellemrum, men det er nok til, at man ikke kan få lov til at føde ambulant.

Jeg fødte dog ved akut kejsersnit, så jeg kunne alligevel ikke komme hjem med det samme. De første døgn var stille og rolige, meget som da jeg fik vores søn.

Jeg ved hellere ikke lige hvad hun nøjagtigt mente med det, så tror måske hun tog lidt fis med mig... For hun grinede vældigt da hun sagde det..

Jeg har godt hørt det med at den lille skal ha målt blodsukkeret, og evt have modermælkserstatning så blodsukkeret ikke falder alt for meget..

Fik Din datter det?

Anmeld

20. august 2009

Anja

Findusinde skriver:

Jeg ved hellere ikke lige hvad hun nøjagtigt mente med det, så tror måske hun tog lidt fis med mig... For hun grinede vældigt da hun sagde det..

Jeg har godt hørt det med at den lille skal ha målt blodsukkeret, og evt have modermælkserstatning så blodsukkeret ikke falder alt for meget..

Fik Din datter det?

Min datter fik ikke noget erstatning. Hun suttede fint fra starten og tog det råmælk der var inden den rigtige mælk kom. Hun fik målt blodsukker, men det var heldigvis fint hver gang

Anmeld

20. august 2009

Findusinde

Anja skriver:

Min datter fik ikke noget erstatning. Hun suttede fint fra starten og tog det råmælk der var inden den rigtige mælk kom. Hun fik målt blodsukker, men det var heldigvis fint hver gang

Det var dejligt at høre..  Hvor stor var din datter?

Anmeld

20. august 2009

Anja

Findusinde skriver:

Det var dejligt at høre..  Hvor stor var din datter?

Hun vejede 3600g og var 51 cm  - så helt gennemsnitlig

Anmeld

20. august 2009

Findusinde

Anja skriver:

Hun vejede 3600g og var 51 cm  - så helt gennemsnitlig

Det var en dejlig størrelse..

Jeg er spændt på hvor stor vores blob når at blive.. Den blev vægtscannet i går, til ca 2900 gram.. Og er 35+3..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.