Hvor meget liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
9 svar
2 synes godt om
30. september 2014

Babybrain

Jeg er 28+6 og har mærket meget liv siden jeg var 18 uger henne. 

Jeg ved godt, at der ikke er nogen regler for præcis hvorledes og hvor meget liv man skal føle hver dag, men nu er bekymringerne ved at blive for store.

De sidste dage synes jeg, at aktiviteten er faldet, og jeg bliver helt nervøs. Det er ikke fordi, at jeg ikke kan mærke min baby overhovedet, men jeg synes ikke, at det er lige så ofte eller kraftigt som før, og det bekymrer mig ret meget. 

Jeg ved godt, at han kan ændre rytme eller ligge på en anden måde end før, så det føles anderledes, men jeg bliver mere og mere bekymret for hver dag der går. Det er som om, at han ikke er derinde mere, og jeg bliver irriteret og ked af det, når jeg ikke mærker ham så tydeligt. Tænker, at det måske også kan være fordi, jeg har stresset meget på det sidste. Men det her gør mig bare endnu mere stresset. Dog føler jeg ikke, at jeg kan tillade mig at ringe til fødestedet, når jeg jo trods alt mærker liv hver dag. 

Jeg skal heldigvis til jordemoder torsdag morgen, så kan jeg jo snakke med hende om det, selv om jeg regner med at hun siger "det er meget normalt, at han ikke er så aktiv hele tiden eller har skiftet rytme". 

Frygter også, at der rent faktisk er noget galt og at jeg så skulle have reageret 

Som I nok kan læse, så kører det rundt i hovedet på mig, og der er sikkert intet galt.  Undskyld et langt indlæg uden noget reelt indhold. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Nystart

Babybrain skriver:

Jeg ved godt, at der ikke er nogen regler for præcis hvorledes og hvor meget liv man skal føle hver dag, men nu er bekymringerne ved at blive for store.

De sidste dage synes jeg, at aktiviteten er faldet, og jeg bliver helt nervøs. Det er ikke fordi, at jeg ikke kan mærke min baby overhovedet, men jeg synes ikke, at det er lige så ofte eller kraftigt som før, og det bekymrer mig ret meget. 

Jeg ved godt, at han kan ændre rytme eller ligge på en anden måde end før, så det føles anderledes, men jeg bliver mere og mere bekymret for hver dag der går. Det er som om, at han ikke er derinde mere, og jeg bliver irriteret og ked af det, når jeg ikke mærker ham så tydeligt. Tænker, at det måske også kan være fordi, jeg har stresset meget på det sidste. Men det her gør mig bare endnu mere stresset. Dog føler jeg ikke, at jeg kan tillade mig at ringe til fødestedet, når jeg jo trods alt mærker liv hver dag. 

Jeg skal heldigvis til jordemoder torsdag morgen, så kan jeg jo snakke med hende om det, selv om jeg regner med at hun siger "det er meget normalt, at han ikke er så aktiv hele tiden eller har skiftet rytme". 

Frygter også, at der rent faktisk er noget galt og at jeg så skulle have reageret 

Som I nok kan læse, så kører det rundt i hovedet på mig, og der er sikkert intet galt.  Undskyld et langt indlæg uden noget reelt indhold. 

Jeg fik besked på at hvis aktiviteten faldt meget og det var vedvarende skulle jeg reagere på det.. samt at hvis jeg havde en vedvarende fornemmelse af at der var noget galt...

Anmeld

30. september 2014

Babybrain

Nystart skriver:

Jeg fik besked på at hvis aktiviteten faldt meget og det var vedvarende skulle jeg reagere på det.. samt at hvis jeg havde en vedvarende fornemmelse af at der var noget galt...

Jeg ved ikke, om jeg har en fornemmelse af, at der er noget galt, men jeg bliver vældig bekymret.

Men så mærker jeg et lille puf, eller tænker "han bevægede sig jo også lidt tidligere i dag" og så jeg tænker, at der ikke er nogen grund til at tage tiden fra en anden, der står meget noget akut. 

Anmeld

30. september 2014

Kvist

Er det ikke også noget med, at jo større baby bliver, jo mindre plads er der til at rumstere rundt.. 

Så det er helt normalt med dalende aktivitet..

Anmeld

30. september 2014

Dianabk

Babybrain skriver:

Ring til din JM og tá en snak med hende 

Det kan jo være de siger du lige kan komme forbi og ellers er det meget rart lige at blive beroligende lidt.

jeg var selv forbi FG et par gange i min sidste graviditet grundet han var mindre aktiv, heldigvis var der intet galt, men det var rart lige at få kørt en strimmel og høre hjertelyd. 

Anmeld

30. september 2014

Babybrain

Kvist skriver:

Er det ikke også noget med, at jo større baby bliver, jo mindre plads er der til at rumstere rundt.. 

Så det er helt normalt med dalende aktivitet..

Jo, det tænker jeg selvfølgelig også på kan gøre sig gældende.

Anmeld

30. september 2014

Babybrain

Dianabk skriver:

Ring til din JM og tá en snak med hende 

Det kan jo være de siger du lige kan komme forbi og ellers er det meget rart lige at blive beroligende lidt.

jeg var selv forbi FG et par gange i min sidste graviditet grundet han var mindre aktiv, heldigvis var der intet galt, men det var rart lige at få kørt en strimmel og høre hjertelyd. 

Man kan kun kontakte min jordemoder én dag om ugen i et tidsrum på et kvarter , så jeg når at se hende inden da. 

Derudover, så hvornår er mindre aktivitet for lidt aktivitet.. jeg føler mig dum, hvis jeg ringer og siger jo jo jeg mærker bevægelser, det er bare ikke nok. Men det er jo nok til at bekymre mig.  

Anmeld

30. september 2014

Dianabk

Babybrain skriver:

Man kan kun kontakte min jordemoder én dag om ugen i et tidsrum på et kvarter , så jeg når at se hende inden da. 

Derudover, så hvornår er mindre aktivitet for lidt aktivitet.. jeg føler mig dum, hvis jeg ringer og siger jo jo jeg mærker bevægelser, det er bare ikke nok. Men det er jo nok til at bekymre mig.  

Hvis der stadig er mindre aktivitet syntes jeg altså helt bestemt du bør give FG et kald.

heller du får ro og ikke stresser over det. Og tro mig, mener de der er grund til tjek beder de dig komme ind forbi.

Anmeld

2. oktober 2014

Babybrain

Efter jeg havde oprettet tråden, havde jeg egentlig besluttet mig for at ringe til FG, når jeg fik fri fra arbejde, for nu havde bekymringerne overtaget fuldstændig, men så begyndte han at rumstere mere og mere  

Så besluttede mig for ikke at ringe, nu han var så aktiv.

Men så fik jeg pludselig tanken om, at jeg måske skulle have reageret tidligere, om han nu også var okay derinde, og blev mere og mere bekymret og oprevet, og jo mere oprevet jeg blev, jo mere bevægede han sig.

Jeg var hos jordemoderen i dag, og hun sagde at jeg selvfølgelig skulle ringe, hvis jeg blev så bekymret, men at han nok bare lå lidt anderledes, siden jeg stadig kunne mærke ham. Hun vurderede ham til at være 1.400 g. og hjertet var som et skulle være, så jeg skulle bare lægge det bag mig og slappe af, nu hvor han er aktiv. 

Det kan jeg bare ikke. Selv om jeg tydeligt kan mærker ham derinde, så tænker jeg hele tiden på om, han nu har det godt nok 

Så nu har jeg bestilt en tryghedsscanning. Også lidt fordi md-scanningen ikke var en specielt hyggelig oplevelse. Det hjælper sikkert ikke, men så må jeg prøve at slappe af derefter, når nu han vokser som han skal, og jeg derudover har haft det meget godt under graviditeten. Så må jeg tro på, at når jeg har det godt, så har bebsen det også godt. 

Anmeld

2. oktober 2014

anonym10101

Babybrain skriver:

Er du bange/nervøs skal du altid kontakte fødegangen

Dog vil jeg sige at jo større baby bliver jo mindre plads og jo mere sover de (oftest), min datter kunne jeg godt gå med i en hel dag uden at mærke liv, hun var levende men sov bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.