Terminsberegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg håber I kan hjælpe mig, for er lidt forvirret..

Jeg har bestilt en tid ved lægen, til den første graviditetsundersøgelse.

Mens jeg snakker med sekretæren, udregner hun selvfølgelig min terminsdato. Som hun får frem til at være d. 15/6-2015.
Og jeg får den til at være d. 7/6-2015.

Jeg havde først blødningsdag d. 4/9-14, min cyklus er 24 dage. Jeg havde ægløsning d. 14/9.

Er der en, der kan hjælpe mig?
Efter egen udregning vil jeg være 4+2 i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

MorTilDenDejligste

Anonym skriver:

Mens jeg snakker med sekretæren, udregner hun selvfølgelig min terminsdato. Som hun får frem til at være d. 15/6-2015.

Jeg havde først blødningsdag d. 4/9-14, min cyklus er 24 dage. Jeg havde ægløsning d. 14/9.

jeg får samme terminsdato som du gør, så det ville jeg gå efter, og så¨evt snakke med lægen om hvorfor hun fik den anderledes når du skal snakke med hende. kunne jo bare være at sekretæren hørte forkert ang de tal du fortalte hende.

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

catharina skriver:

jeg får samme terminsdato som du gør, så det ville jeg gå efter, og så¨evt snakke med lægen om hvorfor hun fik den anderledes når du skal snakke med hende. kunne jo bare være at sekretæren hørte forkert ang de tal du fortalte hende.

Hun ville slet ikke høre hvor mange dage min cyklus er. Og man kan da ikke bare gå ud fra, at alle har en cyklus på 28 dage. 

Jeg har fået en tid til undersøgelse d. 6/11 - så er i 10. uge der. Er det ikke lidt sent, at komme til undersøgelse?
For der skal vel også bestilles tid til NF?

Anmeld

30. september 2014

MorTilDenDejligste

Anonym skriver:

Hun ville slet ikke høre hvor mange dage min cyklus er. Og man kan da ikke bare gå ud fra, at alle har en cyklus på 28 dage. 

Jeg har fået en tid til undersøgelse d. 6/11 - så er i 10. uge der. Er det ikke lidt sent, at komme til undersøgelse?

ej okay det syns jeg heller ikke er ok 

ang tiden så skal du jo også være en hvis antal uger før de kan tage blodprøver til dubbel-test. jeg var afsted igår og jeg er 9+5 idag, ved at i min kommune er de hurtige hvad ang når lægen har sendt papirene afsted til vi får en tid til nf. så i løbet af næste uge har jeg en tid.

de kan jo lave NF i perioden 11+0 til 13+6 så der skulle være god tid til at kunne nå det.

ved min første graviditet var jeg til læge i 10+3 og var til NF 12+2 så stol du på de nok skal nå det 

sorry hvis det er lidt rodet at finde rundt i

Anmeld

30. september 2014

TL89

Anonym skriver:

Hej  

Jeg var 11+3 da jeg var til min første graviditetsundersøgelse ved lægen og der sendte han mine papir ind til sygehuset med det samme og da jeg var 12+0 fik jeg et opkald fra sygehuset med en tid til NF.  

Det var mere bare for at sige at det ikke nødvendigvis er "for" sent  

Anmeld

30. september 2014

Svane83

Har din læge ikke telefon tid om morgnen, min har eksempelvis mellem 8-9 hvor det er selve lægen man snakker med.

Så kunne du jo lige nævne din bekymring ang. terminsdato og scanninger så kommer du udover den der bedre vidende sekretær

Anmeld

30. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

De udregner fra at cyklus er 28 dage. Terminen bliver alligevel rettet til nf få uger efter. Men du har jo ret og det ved du.

og tillykke

Anmeld

30. september 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Det er meget normalt at man først kommer til lægen, når man er tolv uger henne, derefter sender lægen papir afsted til føde stedet, og så bliver du indkaldt til scanning i cirka uge tretten eller fjorten.

Anmeld

30. september 2014

EnGodMor

Du er i uge 4 og har termin den 11 juni 2015. 

Jeg har altid brugt terminsberegneren på sundhed.dk, den har altid passet super fint til mig. 

Anmeld

30. september 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Den "præcise" termins dato får du når du kommer til skanningerNe, så kan de måle baby og udregne hvor langt henne du er, og hvornår du har termin. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.