Soe skriver:
Jeg har taget p piller uafbrudt siden jeg var 13 år. Så har taget p piller i 11 år med en lille pause på en måned da jeg var 15.. Nu frygter jeg at får svært ved at kunne blive gravid. Har en bedste veninde som lige er blevet gravid, hvilket ikke gør mit ønske om graviditet mindre! Er så skruk at jeg ikke kan falde i søvn det jo nærmest en slags stress. Har brug for nogle gode råd om beroligelse, er så træt og ked af at den her "proces" ikke bare kan være hyggelig og uden bekymring
Og hvad betyder 3+2 ? Eller hvad i nu skriver. Ka godt regne ud det nok har noget med uger at gøre. Men i må godt forklare det for mig 
Der er ingen sammenhæng mellem antal år på p-piller og hvor lang tid det tager at blive gravid.
Derimod er det positivt, hvis din krop hurtigt finder sin egen rytme og dermed at du får en regelmæssig cyklus (at der er lige langt mellem dine menstruationer).
Hvis du har et brændende graviditetsønske, kan det hjælpe med til, at din menstruation ikke kommer regelmæssigt.
Prøv at gøre op med dig selv, hvorfor du så brændende ønsker graviditet, er det på grund af din veninde, er det fordi det passer ind nu og har du alt, der skal til for at give et lille barn de rette betingelser - for ellers kunne du fokusere på at disse ting kom i orden, f.eks. uddannelse, boligforhold, økonomi eller langvarigt forhold til faderen, jo mere solid, du er på disse punkter, jo bedre vil du klare dig i fremtiden, så sæt en ære i, at disse ting er på plads, og så kommer graviditeten, når den kommer, med en normal fertilitet kan det tage op til 1 år at blive gravid, men det er ikke en konkurrence.
Som forklaring på dit spørgsmål: 3+2 betyder, at man er 3 uger og 2 dage henne i graviditeten, hvilket er meget tidligt og næsten ikke målbart. Man er 4+0, den dag man forventer menstruation, og de fleste kan teste med korrekt resultat denne dag. Ca. 25% af alle graviditeter ender i en abort, så hvis man tester før forventet menstruation, kan man risikere at få en positiv test, hvor det ikke bliver til noget alligevel, og så hedder det en biokemisk graviditet (hvis man aborterer før man kan se noget på en skanning). Hvis man mister efter ca. 6+0, hedder det en spontan abort, og man kan også have en abort uden at bløde synderligt, og så er det en missed abortion. Man får kun tilbudt 2 skanninger i en normal graviditet, den første ligger omkring 11+0 til 13+6, og den anden omkring uge 20. Når man har opdaget en graviditet ringer man til lægen og bestiller en tid til vandrejournal, hvilket vil sige, at man kommer ind til lægen lige omkring 8+0, hvor man skal have taget en blodprøve og udfyldt nogle papirer, så der sker ikke så meget spændende de første par måneder.
Prøv at finde fred med, at det ikke er en bestillingsopgave at blive gravid - men brug mest energi på at få styr på dit liv, det er SÅ vigtigt, at man har de allerbedste betingelser, for der er stress nok med et lille barn, og så skal man ikke bruge kræfter på, om økonomien nu holder, om parforholdet eksisterer på længere sigt, om man har fået taget uddannelse eller har et job, så selvom din veninde er gravid, kan det jo være, at du kan tage ved lære og se, om du kan ændre nogle ting i dit liv, som hun må undvære og savner, og så har du jo pludselig ændret situationen til en god og lærerig proces.