"Jeg er den eneste kvinde der ikke kan føde"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

853 visninger
11 svar
7 synes godt om
29. september 2014

*Mor Til Albert*

... Ja, sådan lyder det inde i mit hovede lige nu. Jeg er helt forvirret og  tænker, at jeg er den eneste kvinde i verden der ikke kan finde ud af at føde. 

Dumme dumme hovede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

*Mor Til Albert*

PS: Ved ikke lige, hvorfor at der er kommet en afstemning på mit opslag? Se lige bort fra det. 

Anmeld

29. september 2014

esioul

*Heidi* skriver:

... Ja, sådan lyder det inde i mit hovede lige nu. Jeg er helt forvirret og  tænker, at jeg er den eneste kvinde i verden der ikke kan finde ud af at føde. 

Dumme dumme hovede.

Hvorfor skulle du ikke kunne finde ud af det?

Lyder ikke som en rar tanke 

Anmeld

29. september 2014

Rockertand

*Heidi* skriver:

Dumme dumme hovede.

- og hvad bygger du det på?

Anmeld

29. september 2014

*Mor Til Albert*

Rockertand skriver:

- og hvad bygger du det på?

Jeg er bange for, at jeg er kommet ind i en ond cirkel, hvor jeg virkelig ikke har tiltro og tillid til mig selv. Dårlig selvtillid osv.

Anmeld

29. september 2014

Frk_Louise

Dumme dumme hovede.

Den tanke har jeg altså også haft en enkelt gang eller to.. Men babyen skal nok komme ud uanset om vi så gør tingene rigtigt eller forkert!

Og tænk på, at kvinder har gjort det i flere tusind år! Hvorfor skulle lige netop DU ikke kunne klare det? 

Indimellem tænker jeg på dem, jeg selv kender, der allerede har født. Det, der gør mig mest nervøs er nemlig om jeg er "i god nok form" til at klare en fødsel.. Men så tænker jeg på dem, der er i dårligere form end mig, som har klaret en fødsel.

Man må bare slå tanken ud af hovedet ved at huske på, at hvis alle andre kan klare det - så kan vi sku også!  

Anmeld

29. september 2014

Sissel

Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men det behøver du ikke bekymre dig om.. Det er din krop der skal føde. Og kvindekroppen er fantastisk! Virkelig er mesterværk af ham fra oven, hvis du spørger mig.. Størstedelen af alle fødsler forløber som de skal og ganske ufarligt. Og skulle der opstå komplikationer, er det jo det jordemødre og læger er der for. Men synes bestem at du skal dele dine bekymringer med dem, så de kan berolige dig undervejs og lade dig vide om alt går planmæssigt.. 

Anmeld

29. september 2014

*Mor Til Albert*

Jeg er nervøs og en smule anspændt, fordi at jeg meget snart ryger ind i "Det-kan-ske-når-som-helst fasen". Tankerne suser rundt i mit stakkels hovede. 

Er min kæreste hjemme når det starter? (Han arbejder i døgnvagt)

Kan jeg håndtere smerterne?

Vil jordemoderen på fødegangen synes at jeg er pylret?

Sker der mit barn noget?

Osv osv osv. 

Anmeld

29. september 2014

Clisolka

*Heidi* skriver:

Jeg er nervøs og en smule anspændt, fordi at jeg meget snart ryger ind i "Det-kan-ske-når-som-helst fasen". Tankerne suser rundt i mit stakkels hovede. 

Sker der mit barn noget?

Osv osv osv. 

Jeg er helt sikker på du nok skal klare det! 

Jeg havde det akkurat som dig med min ældste, men ved du hvad? Hun kom ud  Jeg var spændt, nervøs og grædefærdig bare jeg tænkte på fødslen, for jeg vidste ikke hvad jeg gik ind til, og hvor ondt det gjorde. 

Ved lillebror var jeg ikke så nervøs, for jeg vidste hvad jeg skulle denne gang - og han kom også ud 

Anmeld

29. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
*Heidi* skriver:

Sker der mit barn noget?

Osv osv osv. 

Det er helt naturligt at få det sådan on/off hele graviditeten og især i slutningen!!  Det er lettere sagt end gjort, at vifte tankerne væk. Men prøv! Tænk på alle de mange mange kvinder der føder hver dag og tænk på at jordemødre, din kæreste og læger kun er der for din skyld! Og om jordemoderen tænker du er pyldret, er slet ikke vigtigt og hun vil aldrig nævne noget i den stil  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.