2 årig får ikke nok væske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
8 svar
3 synes godt om
29. september 2014

Meandu

min 2 toårig får ikke nok væske. Han har i forvejen problemer med afføring derfor er det endnu vigtigere at han drikker nok. Har i nogle råd til hvordan vi kan få ham til at drikke mere ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Kay

Min datter er lige som mig ikke god til at drikke nok,

En ting der nogle gange hjælper er sugerør. Danskvand med blid brus kan også lokke, og ellers bare det at når hun er hjemme står der altid en tår og drikke til hende på sofabordet det har faktisk hjulpet en del  så drikker hun spontant en gang i mellem i stedet for at vi skal spørge hende hele tiden, og hun drikker mere på den måde

Anmeld

29. september 2014

Mor til Frederic og Freya

Meandu skriver:

min 2 toårig får ikke nok væske. Han har i forvejen problemer med afføring derfor er det endnu vigtigere at han drikker nok. Har i nogle råd til hvordan vi kan få ham til at drikke mere ?  

Hejsa.

Vores er stort set født med spiseproblemer, som jo også påvirker væske indtag.

Fra han var 1-2½ år voksede han stort set ikke og fik kun det ½ af hvad han burde i væske og mad. Han har fået fast aff pulver hver dag fra han var 10 mdr til han var næsten 5 år, fordi han ikke fik nok indenbords til at han's mave/tarm selv kunne klare det..

Drikkedunke i bunkevis

Små drikke juice/kakao mm

Yoghurt indeholder meget væske

Sodavands is

Saftevand i små sjove fryse bakker, så han sutter på det.

Drikke af en dyb tallerken - vinglas osv.

Vandforstøver med saft i

engangs sprøjter og selv lade ham suge det op i den og tømme den i munden.

Anmeld

29. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

tænkte lige udover de andre forslag. Frugtfarve i vandet så det ligner saft

Anmeld

29. september 2014

Manna

Vores dreng er rigtig glad for melon. Hans bleer bliver meget tunge ��

Måske var det en ide ��

Anmeld

29. september 2014

Meandu

Tak for jeres ideer jeg må hjem

og eksperimentere

Anmeld

29. september 2014

Ciss

Her hjalp det at købe en ny og spændende drikkeflaske, som han fik rent vand i. Den var meget mere spændende at drikke af end et glas. Sugerør kan også højne oplevelsen. Ellers serverede jeg nogle gange udvandet iskold æblejuice til måltiderne, hvis jeg mente, børnene havde drukket for lidt. I det hele taget oplever jeg, at de drikker mere, hvis drikken er rigtig kold, så jeg plejer ofte at sætte en kande vand med isterninger i køleskabet et stykke tid før vi skal spise middag.

Anmeld

29. september 2014

Bshizzle

Drikkedunk med f.eks lidt saft i 

Mine børn har altid en dunk i køleskabet de selv kan ta, og den kommer frem lige så snart de kommer hjem fra Skole og BH 

Min mindste på snart 3 år har en sjov ide, at han gerne vil vælge farve (på saftevandet)  Når vi handler, og dette får han selvfølgelig lov til 

Min store dreng på 8 år er så glad for bare alm vand, så dette får han selvfølgelig. (Han er i en fase hvor han tænker over hvad der er sundt og ikke sundt for tænderne..haha). 

Anmeld

29. september 2014

Tulle28

Min ældste på 4 var og er rigtig dårlig til at drikke. Vi har tilbudt en juice, for det gled lidt lettere ned. Og så får hun rigtig mange isterninger. De små a la knust is er rigtig gode. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.