hvad leger jeres 6 årig drenge med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.648 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

overskriften siger sig selv.

hvad leger jeres 6 årig drenge med. Har de noget de særligt interesserer sig for.

vores 6 årig kan stå i en legetøjsbutik i en time uden at finde et stykke legetøj han gerne vil have. Ender ofte med at han tager en bil som bliver pakket ud og kommer i kassen og så finder lillebror den så frem og leger med.

kunne godt tænke mig at han fandt noget som fangede ham som han vil lege med og kan fordybe sig i. I stedet for at vi skal underholde ham hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

LinLin

Lego ninjago og Chima.

ellers Nintendo ds/wii/ps3 - gerne skylanders eller disney infinity.

Løbehjulet blev også interessant der omkring 6 år.

Han er 8 år nu og har stadig samme interesser  Nu også tablet, som han fik da han blev7.

Anmeld

28. september 2014

PernilleogLouis

Beyblade, LEGO (mest chima), gormity, og til tider trash pack. 

Også spille på ps3, iPad og andre spilleting 

Anmeld

28. september 2014

lineog4

Lego men på sin egen måde, dvs det samles som han nu lyster og der inddrages en del andet i legene af hvad der er af småfigurer i værelset. Han ønsker sig megte få lego kasser for det er som bygge materiale han vil have det og ikke som noget færdigt, og der har han rigeligt.

han har også lige fået øjnene op for playmobil hvor han leger nogen rollelege

Drager

Pokemon kort er det store hit igen - har været lagt væk et stykke tid.

Så læser han, og bøger er også på ønskelisten

skylanders figurer er også ofte med i lege.

klædud tøj og svær, skydere osv 

Vi var faktisk i BR i går fordi han snart har fødselsdag og han pegede en robothund, pokemon kort, et gevær, et wiispil, en legokasse, og en masse mærkelige små ting (bliver nemt med pakkekalender i år jo mindre og mærkeliger jo bedre)

Anmeld

28. september 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
hannetheis skriver:

overskriften siger sig selv.

hvad leger jeres 6 årig drenge med. Har de noget de særligt interesserer sig for.

vores 6 årig kan stå i en legetøjsbutik i en time uden at finde et stykke legetøj han gerne vil have. Ender ofte med at han tager en bil som bliver pakket ud og kommer i kassen og så finder lillebror den så frem og leger med.

kunne godt tænke mig at han fandt noget som fangede ham som han vil lege med og kan fordybe sig i. I stedet for at vi skal underholde ham hele tiden.

Victor er vild med Tree Fu Tom (eller noget i den stil) og Power Rangers...

Anmeld

28. september 2014

MorT3Banditter

Min dreng på snart 6 år leger med skydere og sværd, små lego som skal samles til noget bestemt hvor han skal følge en beskrivelse, leger ude i sandkassen og et stort hit er rulleskøjter og uno spil. 

Han havde en periode hvor han kun ville spille på nintendo og ipad men det er heldigvis gået over og nu vil han helst noget hvor han skal bruge hovedet og fingrene 

Anmeld

28. september 2014

LinLin

MorT3Banditter skriver:

Min dreng på snart 6 år leger med skydere og sværd, små lego som skal samles til noget bestemt hvor han skal følge en beskrivelse, leger ude i sandkassen og et stort hit er rulleskøjter og uno spil. 

Han havde en periode hvor han kun ville spille på nintendo og ipad men det er heldigvis gået over og nu vil han helst noget hvor han skal bruge hovedet og fingrene 

Skal man da ikke bruge hovedet og fingrene til Nintendo og ipad ???

Anmeld

28. september 2014

MorT3Banditter

LinLin skriver:

Skal man da ikke bruge hovedet og fingrene til Nintendo og ipad ???

Vidste godt at den ville komme 

men jeg mener at han hellere vil sidde og bygge ting hvor han skal bruge fin motorikken �� 

når han spiller på iPad så er det mest skydespil og sådan noget.

Anmeld

28. september 2014

Mumto3

Vores drenge er meget fantasifulde, men jeg har også 'tvunget' dem til at kede sig i timevis!!! jeg gider ikke have drenge der kun kan spille computer, så det siger jeg bare NEJ til!!! -og så må de selv finde på noget. Ofte sender jeg dem ud i haven, og så går de rundt der og keder sig, indtil de finder på noget. De er vildt gode til at finde små dyr (regnorme, larver bænkebidder osv) og bygge små huse til dem. laver bål og koger havregrød over ild (det har de gjort alene uden voksenopsyn siden de var ca. 5 år gamle og de elsker det!!! Tror de laver havregrød 3-4 gange om ugen. Selv om vinteren sidder de ude i legehuset og spiser havregrød i frostvejr. De laver selvfølgelig bål uden for!). De snitter bue og pil af grene, laver selv træ-skeer til deres havregrød, bygger huler i træer (som aldrig bliver færdige) saver brænde til deres bål, spiller fodbold (men det er mest den ene der gider det). Indendørs er det meget med lego, rigtig meget meget lego, lidt brio-tog bane, ellers MASSER af hulebyggeri. I alle hjørner af huset.

Vores drenge ønsker sig heller ikke rigtig legetøj til jul og fødselsdag, men deres lege kræver heller ikke legetøj. Det er jo mest en dolk, en gryde (og dem har de efterhånden fået et par stykker af) gamle salt og peperkværn og sådan noget de er interesseret i. Det er faktisk kun lego der skal købes som legetøj.

Min dreng på 8 år i 2. klassen og lige siden o.klasse har de andre drenge forældre snakket om problemet med at deres drenge ikke gad lege, men bare ville spille computer. Når vores søn har nogle med hjem fra klassen, kan jeg godt se at de andre drenge slet ikke er vant til at lege. De kan simplelthen ikke finde ud af det Men de synes det er mega sjovt at min søn altid kan finde på noget, og kan udvikle en leg. Det eneste de andre drenge (sådan groft sagt!) kan byde ind med, det er de ting de kender fra deres spille-univers, men de mangler deres fantasi til at se, at en kæp sagtens kan være et lyssværd. Der vil de også helst have BR-versionen med lys og lyd i. På det seneste har mine drenge lavet 'sten-huggeri' hvor de forsøger at hugge sten til. De har fået MEGET respekt for det store arbejde det er at lave brosten. For hvordan er det lige man hugger en sten til så den bliver firkantet? Det er så fedt når det bare lykkedes dem at få en sten hugget over, men de er ikke i nærheden af at kunne styre formen på stenen endnu. Jeg synes som mor, at det er dejligt at de også får respekt for godt gammelt håndværk, og ikke bare tror at alt er lavet på en fabrik, men at der faktisk ligger mange timers hårdt arbejde i omgivelserne omkring os.

Anmeld

28. september 2014

Mor til Frederic og Freya

Frederic er meget ude menneske, elsker sit stunt løbehjul og sit speedway...

Indenfor er det som regl playmobil - lege med lastbiler - kravle i møblerne - læse bog - lege med lillesøster - spille spil - bygge med lego osv.

Han er IKKE til ipad - skydespi - lego chimal mm, han kører lidt bilspil på ps3 - men ikke noget han gider i 30 minutter..

Men han's hverdag er også fyldt ud med 3 gange speedway træning (mandag, torsdag, lørdag) og klub om onsdagen. Så meget af tid går gerne ude i skur hvor der blivet skruet i maskine - gøre maskine ren osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.