Ville i gå fra ham? Højgravid og forvirret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej med jer. 
Jeg håber der er nogen her inde der kan give et godt råd eller har haft ligende problemer i deres forhold. Det sidste måneds tid har jeg overvejede at gå fra min kæreste, der er så dårlig en stemning her hjemme og jeg kan mærke det er på tide at tag en beslutning.

Jeg er gravid og der er kun et måned til termin. Jeg føler jeg er nødt til at finde ud af hvad jeg gøre inden vores lille kommer til verden.

Gravidteten var ikke planlagt, jeg var på p-piller men endte med at blive gravid efter meget kort tid. Vi valgte at blive sammen og beholde den lille. 

Siden jeg mødte ham har han haft et stort forbrug af hash. Han ryger flere gange om dagen og har gjordt i mange år. Han har sagt siden starten at han vil stoppe. Men selvom han har forsøgt rigtig mange gange - stoppet i nogle dage, men så startet igen - så ryger han stadig lige så meget hver dag. Han er på kontanthjaelp og bruger næsten alle hans penge på det. Jeg har altid været i mod det og har slet ikke lyst til at have min baby i et hjem med de forholde. Jeg tror ikke længere på han kan/vil stoppe som han siger.

Ud over det har han rigtig dårlig økonomi. Han har gaeld over det hele, står i RKI, og alligevel bruger han alle hans penge på unødvendige ting og har intet tilbage sidst på måneden. Jeg tænkte ikke så meget over det da jeg selv har dårlig økonomi men nu hvor den lille kommer har jeg forsøgt at sparer mere, jeg prøvede på at lave budget og oprette mad kontoer osv men det var han slet ikke interesseret i. Og blev nærmest irriteret over det.

Vi skændes tit over alt muligt. Han forventer jeg gør rent efter ham osv. Jeg er bare træt af det hele.
Jeg syndes det er svært fordi jeg har stadig følelser for ham og han behandler mig som han skal. Han glæder sig så meget til at være far. Han er faktisk en rigtig god kæreste men jeg kan bare ikke lade vær med at tænke det hele ville være meget nemmere hvis jeg bare var alene og kunne lave det hjem jeg drømmer om til min baby, med tryghed, god økonomi og hvor der er styr på tingene.
Han mangler at blive voksen. Jeg har ventet i over et halvt år på det men det er bare det samme. Skal jeg opgive håb og gå fra ham?

Kunne du ikke tænke dig at sende mig en pb? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

julebaby2011

Hej,

Jeg ved det må være så svært at tage beslurningen om at gå fra din kæreste nu. Men det lyder til at han er noget dominerende overfor dig  - hvorfor skal du rydde op efter ham?! Det lyder ikke sundt for dig at blive i det forhold og det vil nok blive sværere at gå, når barnet er kommet. Jeg tænker på, om du er bange for hans reaktion ved at gå fra ham/ fortælle det til ham for så er det med at søge hjælp! Kæmpe kram 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.