Har du fået kejsersnit mellem 37+0 og 37+5?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
5 svar
2 synes godt om
27. september 2014

LouiseEm

Davs,

Jeg skal til samtale på mandag angående mit kejsersnit, som jeg håber at få rykket frem. Har tid til kejsersnit d. 17. oktober hvor jeg er 38+5, men som jeg sagde til lægerne i telefonen kan jeg på ingen måder gå knap 3 uger endnu sådan som jeg har det. Jeg har afsindigt ondt i mit ar, jeg kunne tude hver gang baby bevæger sig inde i maven, det føles simpelthen som om indersiden af mit maveskind er et stort blåt mærke. Jeg har ikke sovet andet end en time om natten de sidste 14 dage, og jeg kan på ingen måder være den mor jeg ønsker for min store søn på snart 4, fordi jeg er så udmattet og har ondt. 

Jeg fik at vide i telefonen at jeg kunne risikere at få kejsersnittet allerede 37+0. Jeg er egentlig ikke nervøs, for jeg "laver" store børn - storebror vejede 4310 ved fødslen, endda en uge før termin, så er ikke nervøs for at lillebror kommer ud og har det svært, eller vejer for lidt. Jeg vil dog gerne høre fra andre som har født, eller fået kejsersnit, mellem 37+0 og 37+5, da det er i den periode jeg kommer til at få kejsersnittet, skulle det blive flyttet. Hvordan havde jeres børn det? Havde de brug for hjælp, eller klarede de det med bravour? Hvor store var de, og hvor længe var i indlagt?

Håber i har lyst til at svare!

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

L-Mortil3

Jeg fødte lillebror i uge 37 , jeg producerer desværre ikke store børn, men han var 48cm og vejede 2980g vi kæmpede lidt med at han blev gul, ellers ikke... Ingen hjælp til noget, suttede godt, øjenkontakt osv. Han har så været ramt af immunforsvars defekter men dette er ikke pga. Den "tidlige" fødsel. Men da han kom relativt tidligt og var lidt lille, har han reageret som en for tidligt født mht. At han har været meget sensitiv. Rigtig meget held og lykke!!! Han skal nok klare skærene til top karakter!!!

Anmeld

27. september 2014

annekl

Jeg fødte ved kejsersnit 36+6 og hun var 3200 og 50 cm. Ingen startproblemer, dog var der noget med nogle vitaminer og jern hun skulle have ekstra fordi hun blev regnet som for tidlig født da hun er født før 37+0. 

Anmeld

27. september 2014

Mor til F

LouiseEm skriver:

Davs,

Jeg skal til samtale på mandag angående mit kejsersnit, som jeg håber at få rykket frem. Har tid til kejsersnit d. 17. oktober hvor jeg er 38+5, men som jeg sagde til lægerne i telefonen kan jeg på ingen måder gå knap 3 uger endnu sådan som jeg har det. Jeg har afsindigt ondt i mit ar, jeg kunne tude hver gang baby bevæger sig inde i maven, det føles simpelthen som om indersiden af mit maveskind er et stort blåt mærke. Jeg har ikke sovet andet end en time om natten de sidste 14 dage, og jeg kan på ingen måder være den mor jeg ønsker for min store søn på snart 4, fordi jeg er så udmattet og har ondt. 

Jeg fik at vide i telefonen at jeg kunne risikere at få kejsersnittet allerede 37+0. Jeg er egentlig ikke nervøs, for jeg "laver" store børn - storebror vejede 4310 ved fødslen, endda en uge før termin, så er ikke nervøs for at lillebror kommer ud og har det svært, eller vejer for lidt. Jeg vil dog gerne høre fra andre som har født, eller fået kejsersnit, mellem 37+0 og 37+5, da det er i den periode jeg kommer til at få kejsersnittet, skulle det blive flyttet. Hvordan havde jeres børn det? Havde de brug for hjælp, eller klarede de det med bravour? Hvor store var de, og hvor længe var i indlagt?

Håber i har lyst til at svare!

Vh. Louise

Jeg endte i aks 36+6/37+0 (født midnat).

Min datter var ved fødslen 48 cm lang og vejede 2551g,  så en lille fin prinsesse <3

Hun knirkede lidt efter 10 min og fik derfor C-pap i ca 15 min..

Ellers var der intet

Hun er født midnat til fredag og vi kom hjem fra hospitalet søndag aften.

Anmeld

27. september 2014

anynom

Min ældste kom til verden ved akut kejsersnit 37+0, hun var 49 cm lang og vejede 3000 gram. Hun fejlede ingenting, dog var hendes sutterefleks ikke helt færdigudviklet og derfor gik amningen i vasken rimelig hurtigt :/ 

Anmeld

27. september 2014

Diana2013

Mit vand gik 37+4 og endte i akutkejsersnit pga udmattelse. Men heeelt igennem en perfekt dreng på 3140 og 50 cm. Han blev dog lidt gul og lidt lidt lys. Men fra uge 37 er jo også til termin  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.