Ved godt at dette er et langt læserbrev, men PLEASE vil du/i ikke nok læse det?
For 8 uger siden fødte jeg den smukkeste lille pige. Hun er perfekt og jeg er smask forelsket i hende
Vores sundhedsplejerske og læge siger at hun udvikler sig rigtig flot og at der intet er at sætte finger på. Jeg får meget ros for hende, og får fortalt at jeg gør alt til et UG!
Her er så mit problem:
Jeg har slået op med hendes far som er rasende over min beslutning (vil ikke uddybe årsagen). Han truer mig konstant med at han vil tage min datter fra mig. Altså at han vil søge om fuld forældremyndighed, og garanter mig at han vil få den. Han er godt klar over at vi ikke kommer sammen igen, og jeg kan godt mærke at det ikke er det som han er ude på. Han begrunder sin garanti på min tidligere psykiske tilstand. Han vil altså hive mig i retten.
For ca. 5 år siden prøvede jeg at begå selvmord to gange kort efter hinanden. Jeg var "cutter" og var meget syg af bulimi. Alt dette skete imens jeg var i et meget voldligt forhold både fysisk og psykisk. Jeg endte forholdet og kom videre med mit liv. Dog kæmpede jeg stadig med at komme af med bulimien, hvilket jeg gjorde indtil den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid. Da stoppede opkastningerne og de er stadigvæk langt væk. Jeg kom i "team-for-sårbare-gravide", hvor jeg er blevet rigtig godt modtaget og taget af. Selv om alle mine symptomer på spiseforstyrelse er væk, skal jeg starte i behandling på Center for Spiseforstyrelse, bare for en sikkerhedsskyld.
Mit spørgesmål til jer: Har min fortid betydning for en sådan en retssag? Han har selv siddet i fængsel to gange og været indlagt for en alvorlig psykose. Han har ikke noget arbejde og er fysisk ikke i stand til at tage sig af hende i mere end 30 min af gangen da han har en rygskade og derfor er meget plaget af smerter.
Håber at i kan hjælpe mig. Er skræmt fra vid og sans! Elsker min datter over alt i verden, og tanken om at miste hende æder mig indvendigfra.
Anmeld