Børn med briller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
6 svar
4 synes godt om
26. september 2014

Lunae

Min søn begyndte at skele omkring 12 mdr alderen. Vi fik han til øjenlæge, som ville teste ham. I dag fik vi så "dommen" August er meget langsynet og har +8,5 og +8,0 i styrke. Derfor skal han selvfølgelig have briller. Men hold op hvor føler jeg mig bare alene omkring hele det her. Jeg kender ingen børn med briller og da slet ikke på 15 mdr, så kunne godt tænke mig at høre fra andre forældre til børn med briller - hvordan er deres styrke og hvilken brille har i valgt?

Jeg vil også meget gerne se billeder af jeres søde unger med briller 

Jeg skal i hvert fald igang med jagten på den perfekte brille til lille A

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hold da op det var meget! Han er jo praktisk taget blind så  Børn er sgu utrolige, min svoger har ligeså dårligt syn, det blev først opdaget da han var  4,5!! Vildt han har kunne fungere uden briller, idag er han muldvarp uden hehe

Har desværre ingen erfaringer med det selv, men er ret nysgerrig på hvordan de får resultater på sådan en lille en? Mindes selv synstest som noget med at skulle svare om ting blev skarpere eller slørede og en dims hvor man skal placere hovedet i og glo direkte ind i noget lys. Kan de gøre det smartere med børn?  

Anmeld

26. september 2014

Cirkus1900

Gå ned i din  lokal brille butik, de kan guide dig. Min søn var dog 4 da han fra den ene dag til den anden vågnede en morgen og skelede. Det viste sig han skulle ha briller +4 og +4,5. Vi har Lindberg briller, de er super gode og kan holde til meget. Vi fik også et par billige briller med som reserve gratis

Anmeld

26. september 2014

Mumto3

Vores datter blev skeløjet omkring 1 års alderen og fik briller da hun var 1år og og 5 mdr. Hun har omkring + 5 på begge øjne. I dag er hun 6 år, og vi har aldrig haft problemer med brillerne.

Anmeld

26. september 2014

2babygirls

Hoooooold nu op  Jeg har -5,25 og -4,75 og jeg kan max se 30 cm frem uden!!!!! Vildt nok ham har kunnet begå sig 

Børn med briller er nuttet 

Anmeld

26. september 2014

Lunae

Mor11 skriver:

Hold da op det var meget! Han er jo praktisk taget blind så  Børn er sgu utrolige, min svoger har ligeså dårligt syn, det blev først opdaget da han var  4,5!! Vildt han har kunne fungere uden briller, idag er han muldvarp uden hehe

Har desværre ingen erfaringer med det selv, men er ret nysgerrig på hvordan de får resultater på sådan en lille en? Mindes selv synstest som noget med at skulle svare om ting blev skarpere eller slørede og en dims hvor man skal placere hovedet i og glo direkte ind i noget lys. Kan de gøre det smartere med børn?  

A fik nogle dråber som gjorde hans pupiller store. Øjenlægen tog en maskine og tryllede nogle gange ved hvert øje og målet åbenbart derved

jeg eg fatter det heller ikke - det eneste symptom vi har set, er skelen. Han kan selv spise, tage mad med pincetgreb, tage legetøj osv osv

Anmeld

26. september 2014

Lunae

2babygirls skriver:

Hoooooold nu op  Jeg har -5,25 og -4,75 og jeg kan max se 30 cm frem uden!!!!! Vildt nok ham har kunnet begå sig 

Børn med briller er nuttet 

Synes også at det virker mærkeligt - vi opdagede det kun fordi han skelede! Har aldrig haft problemer med udviklingen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.