Vitaminer/Tabletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. september 2014

biniek

hej allesammen

som i kan se på overskriften vil jeg gerne vide hvilken vitaminer eller tabletter i tager (og virker) ?

hvad synes i ville være bedst at tage ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Soe

Biniek skriver:

hej allesammen

som i kan se på overskriften vil jeg gerne vide hvilken vitaminer eller tabletter i tager (og virker) ?

hvad synes i ville være bedst at tage ?

Sundhedsstyrelsen anbefaler 0,4mg folinsyre. Jeg købte mit på apoteket og der står på glasset at det er til kvinder som ønsker graviditet. 

Anmeld

30. september 2014

Soe

Soe skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler 0,4mg folinsyre. Jeg købte mit på apoteket og der står på glasset at det er til kvinder som ønsker graviditet. 

Glemte at skrive de skal tages 1-2 måneder inden graviditet og indtil 12 graviditets uge. 

Anmeld

30. september 2014

lille-fisen

Jeg tar folsyre. Derudover multivitaminpille, fiskeolie, jern, D-vitamin og kalk. Det lyder egentlig af meget men alt udover folsyre spiser jeg alligevel hver dag - også når vi ikke prøver på at blive gravide. Min jordemorveninde siger som Sundhedsstyrelsen at man som minimum skal have folsyre (gerne fra 3 mdr før man starter pb - hvis muligt) og evt. En multivitaminpille. Jeg overvejede også at starte på gravitamin nu her, da det har den anbefalede mængde af folsyre i pillen, men da vi har så mange andre vitaminer stående kan jeg lige så godt få dem brugt først. 

Anmeld

30. september 2014

biniek

Soe skriver:

Glemte at skrive de skal tages 1-2 måneder inden graviditet og indtil 12 graviditets uge. 

tak for svar  

nu er der lidt siden jeg skrivede og jeg tager nu GraVitamin.

jeg er dog ikke sikker på om jeg ikke har lyst til at tage mere en det.

jeg har læst pregnancy miracle og der skriver hun hvad hun anbefaler, men det er dog også MEGET. 

Altså 2 sider af vitaminer og tabletter.

Anmeld

30. september 2014

biniek

lille-fisen skriver:

Jeg tar folsyre. Derudover multivitaminpille, fiskeolie, jern, D-vitamin og kalk. Det lyder egentlig af meget men alt udover folsyre spiser jeg alligevel hver dag - også når vi ikke prøver på at blive gravide. Min jordemorveninde siger som Sundhedsstyrelsen at man som minimum skal have folsyre (gerne fra 3 mdr før man starter pb - hvis muligt) og evt. En multivitaminpille. Jeg overvejede også at starte på gravitamin nu her, da det har den anbefalede mængde af folsyre i pillen, men da vi har så mange andre vitaminer stående kan jeg lige så godt få dem brugt først. 

tak for svar  

jeg tog fiskeolje, multivitamin og D-vitamin.

nu  er jeg skiftet over til GraVitamin og tager stadig fiskeoljen.

tror jeg skal til at tænke over jern og kalk også.. ved ikke rigtig hvad jeg skal. og min læge er til INGEN hjælp

Anmeld

30. september 2014

Flødebollen

Biniek skriver:

tak for svar  

tror jeg skal til at tænke over jern og kalk også.. ved ikke rigtig hvad jeg skal. og min læge er til INGEN hjælp

Jern anbefales, så vidt jeg ved, fra uge 10

Anmeld

30. september 2014

Flødebollen

Biniek skriver:

tak for svar  

https://www.sundhed.dk/borger/sundhed-og-forebyggelse/graviditet-foedsel-barsel/gravid-liste/gode-raad/kosttilskud/

Ps. Skift læge. Uduelige er de værste!

Anmeld

30. september 2014

biniek

Flødebollen skriver:

https://www.sundhed.dk/borger/sundhed-og-forebyggelse/graviditet-foedsel-barsel/gravid-liste/gode-raad/kosttilskud/

Ps. Skift læge. Uduelige er de værste!

tak

ja bor på Færøerne. 

så ikke sååå let at skifte læge, men nu får han en sidste chance

tak skal lige komme til uge 4 først  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.