Pergotime?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
4 svar
1 synes godt om
25. september 2014

Anonym trådstarter

Hej jeg er lidt ny men har læst nogen indlæg med pergotime. 

Nu er jeg i den situation at egen læge har henvist mig til gynækolog med henblik på fertilitets behandling. Hvilket selvfølgelig glæder mig da jeg og manden ønsker barn. 

Min undren ligger i at gynækologen har ordineret pergotime på 150mg som jeg Skal spise i 5 dage. Har kunne læse mig frem til at denne dosis er høj men ja igen hver kvinde er jo forskellig. Så kan godt være er jeg har brug for denne dosis.

men i følge min gyn som ikke har scanner mig en eneste gang skal jeg "bare" lave hjemme arbejde med manden.

Det skal lige siges jeg ikke har pco, men nu er sat på disse piller. Ville høre om nogen kunne fortælle mig om det med den dosis jeg skal tage, om der ikke er højst sandsynligt at jeg får mere end 1 barn??? 

Personligt er 1 barn nok for mig og hvis 2 så okay men er bange for overstimulering og om dette har indvirkning på hvor mange æg jeg kan få og hvor mange der kan befrugtes???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

mpr

Det lyder meget mærkeligt.. Jeg ville faktisk slå hælene sammen og kræve at blive scannet på et tidspunkt i forløbet.. Pergotime kan være et meget effektivt stof og skal altså omgås med omhu.. Jeg er selv på pergotime (jeg har så pcos) og her bliver jeg scannet flere gange på en måned men ikke i starten af en cyklus kommer først derind omkring dag 12-14, men du skal scannes i løbet af cyklussen da du kan udvikle for mange æg også på pergotime.. 

Og nægter h*n at scanne ville jeg gå til egen læge og kræve at blive henvist til en anden gyn for det andet er simpelthen uansvarligt!

Anmeld

27. september 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Det lyder meget mærkeligt.. Jeg ville faktisk slå hælene sammen og kræve at blive scannet på et tidspunkt i forløbet.. Pergotime kan være et meget effektivt stof og skal altså omgås med omhu.. Jeg er selv på pergotime (jeg har så pcos) og her bliver jeg scannet flere gange på en måned men ikke i starten af en cyklus kommer først derind omkring dag 12-14, men du skal scannes i løbet af cyklussen da du kan udvikle for mange æg også på pergotime.. 

Og nægter h*n at scanne ville jeg gå til egen læge og kræve at blive henvist til en anden gyn for det andet er simpelthen uansvarligt!

Jamen kan jeg stadig risikere at danne for mange æg? Har jo ikke PCO :s men ja vil selvfølgelig prøve at se om jeg ikke kan få booket tid til scanning har nemlig undret mig meget over dette

Anmeld

27. september 2014

mpr

Anonym skriver:

Jamen kan jeg stadig risikere at danne for mange æg? Har jo ikke PCO :s men ja vil selvfølgelig prøve at se om jeg ikke kan få booket tid til scanning har nemlig undret mig meget over dette

Du kan lige præcis nemmere opleve at danne flere æg når du ikke fejler noget da det jo er et stof der er med til at stimulere når man har problemer med at modne æg  

Anmeld

27. september 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Du kan lige præcis nemmere opleve at danne flere æg når du ikke fejler noget da det jo er et stof der er med til at stimulere når man har problemer med at modne æg  

Hold da op jamen med den dosis så er jeg da ordentlig overstimuleret så....! Nej tak . Vil selvfølgelig meget gerne ha et barn men kan da regne ud at når en med pco så har større chance for tvillinger jamen så er jeg da oppe på mere en 3-4 æg som minimum ik? 

Skal jeg så ha fat i ny henvisning? Eller kan jeg bruge den samme nogen der ved det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.