Eksperthjælp: 5 måneder, ikke glad for flasken mere.får grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. september 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg skriver til dig fordi min søn på næsten 5 måneder ikke er så glad for sin flaske længere.
Min sundhedsplejerske siger at vi skal give ham grød 2 gange om dagen, fordi han har tabt sig. I sidste uge vejede han 7,2 og i dag vejede han 7,1. Måltidet erstatter flasken fordi han ikke vil have den. Jeg ved godt at det burde det ikke endnu, men han vil altså ikke have den, så der er ikke noget at gøre, og egen sundhedplejrske har sagt god for det.
Nu er mit spørgsmål så bare, for det sagde min sundhedsplejerske ikke noget om: Hvor meget grød skal han spise pr. portion, for at man kan sige at det er et helt måltid? Lige pt spiser han 1/4 dl. :-)
Og hvordan kan det være at en portion købegrød kun er 1 dl? Skal de ikke have mere end 1 dl pr. portion når de bliver lidt ældre? :-)

Tak for hjælpen.

Lisbeths svar

hej !
Din søn vil ikke flasken mer, og han taber sig-. Din sundhedsplejerske , som jo godt ved at Sundhedstyrelsen anbefaler MME eller amning i 6 måneder har sagt god for at han nu får grød

Børn er forskellige og nogle børn afviser flasken Mad skal have og så er udvejen grød.
Din søns døgnbehov er ca 1.2 liter. MME For at være sikker på han får nok mælk, kan du lave grøden på MME, hans mængde skal være omkring de 175 ml. Giv Ham evt MME i en kop sammen med grøden.

Held og lykke med at få vendt hans vægttab, så han igen tager på.

varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.