Eksperthjælp: 4,5 måned er han bagud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. september 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg skriver til dig fordi min søn på 4 1/2 måned ( 6 maj 2014) ikke er så god til at holde fat i genstande endnu.
Han vil rigtig gerne have fat i legetøjet, men holder akavet på det, så han har ikke ordentligt fat, og dermed taber han det hurtigt igen. Jeg er bekymret fordi jeg har en bog hvori jeg læser fra uge til uge hvad de kan nu, og der står at de nu holder legetøjet sikkert og flytter det fra hånd til hånd. Det gør Marius ikke endnu.
Han vil til gengæld meget gerne putte det i munden imens han har fat i det, han har opdaget sine fødder, han er opmærksom glad, pludrende og han kluk-ler og kæmper en ihærdig kamp for at møve sig fremad på gulvet, hvilket ikke helt er lykkes endnu, men han prøver ihærdigt. Så jeg synes jo at han udover det er godt med, men er bange for at der er noget galt med hans finmotorik.
Derudover triller han heller ikke endnu.

Håber du kan svare på om det er okay at han ikke mestrer den færdighed endnu, eller der er noget jeg bør gøre for at hjælpe ham yderligere andet end at give ham legetøjet i hånden og opmuntre ham?

På forhånd tak.

Lisbeths svar

Hej !
Jeg mener din Marius er som han skal være. Han undersøger ting med sin mund lige som han skal
Han har fået øje på sine fødder, så fint.
Han pludrer, klukler og fosøger at møve sig frem. så fint

At han endnu ikke vender sig og flytter legetøj fra hånd til hånd. det er ok.

Alle bøger fortæller om gennemsnitlige børn. det er en overordnet vejledning , Der er vide rammer for normal området. Nogen er før med nogle ting, andre er bagud med nogle ting.

Babyer kan ikke puttes i kasser og det vigtigste er at de trives, er glade sammen med deres forældre.

Nyd ham ,leg med ham, og det hele kommer som det skal i hans tempo.

varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.