Hej Lisbeth
Min søn skal snart til at starte op med noget grød, og jeg er egentlig af den holdning at han nok bare kommer til at få pulvergrød og mos fra glas (kan nok lige lave havregrød selv) ??.
Men samtidig føler jeg mig som en vildt dårlig mor hvis jeg giver han det!?
et tillægsspørgsmåk er så, om der er mælk i den færdige grød? Man tilsætter jo mælk inden hjemmelavede men kun vand til pulvergrøden ??
Jeg har prøvet at søge lidt på nettet, og kan ikke rigitg blive klog på det. Nogen siger der ikke er nok næring i, og de ikke kan leve af det osv.
Jeg er kronisk syg og har brug for meget søvn, så kan simpelthen ikke overskue hvis jeg også skal til at stå og lave alt det selv. Selvfølgelig gør jeg det når han kan få mere almindelig mad (rugbrød, vores mad osv) men ligenu virker det bare uoverskueligt.
Jeg vil selvfølgelig gøre det hvis at der er noget om at det færdige ikke er lige så godt for dem, men er blevet endnu mere forvirret efter at have googlet emnet, så nu har jeg brug for at få et endeligt svar fra en fagperson.
Håber du kan hjælpe :-)
Lisbeths svar
Hej !
Din baby skal til at have grød.. jeg ved ikke hvor gammel han er,
Sundhedsstyrelsen anbefaler amning eller MME til barnet er et halvt år.
Det er en vejledning og ,mange starter grød op inden barnet er 6 måneder. Det kan der være mange grunde til.
Det vigtigste er at barn og forældre trives. du har en kronisk sygdom og vil prioritere dine kræfter og bruge færdig grød. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over.
Som jeg læser deklarationerne på de færdige produkter er der mælk i .
Du kan lave grøden på MME, så er du sikret at hans døgnbehov dækkes..
Håber dette giver lidt ro.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
varme hilsn wr
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld