Mærke mindre liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er 22+1 idag og syntes at jeg de sidste par dage har mærket mindre liv. Min Jordemoder siger at det er meget normalt at aktivitetsniveauet går op og ned og at det først er fra uge 26 at jeg skal mærke liv hver dag. Men alligevel er jeg lidt nervøs. Jeg mærker baby men slet ikke så meget som det har været. 

Har jeg grund til nervøsitet og er der andre der oplever/har oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Baby15

Jeg havde nok betalt mig til en scanning.

men jeg oplevede også at livet i maven var svingende, dog mærkede jeg dem fra uge 20 hver dag  

Anmeld

25. september 2014

Nystart

Da jeg var til MD spurgte jeg hende, da jeg havde mindre aktivitet end normalt...

Jeg har fra NF mærket liv, og MEGET liv hver dag.. men pludselig var der ikke rigtig liv i en periode.. ud over lidt puf..

Hun sagde at den lille godt kan blive træt og holde lidt stille med sin puffen, eller ligge så man slet ikke kan mærke det som man plejer...

Og det er helt normalt...

Du skal mærke liv hverdag fra uge 24, men hvis du hver dag har mærket liv længe skal du helst mærke det hver dag.. bare lidt puf er fint.. 

Jeg fik besked på at jeg skulle mærke efter min mavefornemmelse og tag kontakt hvis jeg mente noget var galt... og ellers så var det helt normalt at den lille havde dage med meget mindre aktivitet

Anmeld

25. september 2014

Christine

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er 22+1 idag og syntes at jeg de sidste par dage har mærket mindre liv. Min Jordemoder siger at det er meget normalt at aktivitetsniveauet går op og ned og at det først er fra uge 26 at jeg skal mærke liv hver dag. Men alligevel er jeg lidt nervøs. Jeg mærker baby men slet ikke så meget som det har været. 

Har jeg grund til nervøsitet og er der andre der oplever/har oplevet det samme?

Jeg tror ikke du behøver være bekymret når du ikke er længere henne. Baby kan jo ligge på tusindvis af måder, som gør at du mærker mindre til ham/hende. Har selv set på scanning hvor meget de faktisk kan bevæge sig på det tidspunkt uden at man kan mærke det, hvis h*n f.eks. har benene ind mod din rygsøjle.

Hvis du er meget bekymret, så bestil en akut scanning et sted. Som regel kan man få en lille hurtig og billig scanning hvis man bestiller samme dag og de lige har en tid til overs. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.