Sultne børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.197 visninger
10 svar
6 synes godt om
24. september 2014

Bshizzle

Hvad giver i jeres børn når de kommer hjem fra Skole eller Børnehave?? 

Mine 2 drenge er altid sulten når vi kommer hjem til trods for de har en god stor madpakke med som de ikke altid har spist det hele af. 

Giver i dem kiks? Frugt? Boller? Eller? 

Tænker... Jeg skal igang med at lave aftensmad 11/2 time efter vi er kommet ind af døren, og vil ikke give dem for meget mættende inden spisetid, for så spiser de ikke så meget til aftensmad. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvornår henter du dem? Og får de feks frugt og brød i børnehaven inden de bliver hentet??

Jeg hentede thea kl 13.30 i dag, og her fik hun 2 bananer ( store) 1 æble og nogle kiks.

Når jeg henter hende fra børnehaven omkring kl 16, har hun tit spist 2-3 stk frugt, 1 knækbrød eller 1 bolle. 

Hvis hun er sulten når hun kommer hjem forslår jeg hende at kigge i madpakken og tage noget derfra, et stk knækbrød eller noget frugt. Vh stine

Anmeld

24. september 2014

Mami

Peber, agurk osv altså de grøntsager vi skal have til aftebsmad så gør det nemlig ikke så meget at de spiser en del

Anmeld

24. september 2014

Bshizzle

StineW79 skriver:

Hvornår henter du dem? Og får de feks frugt og brød i børnehaven inden de bliver hentet??

Jeg hentede thea kl 13.30 i dag, og her fik hun 2 bananer ( store) 1 æble og nogle kiks.

Når jeg henter hende fra børnehaven omkring kl 16, har hun tit spist 2-3 stk frugt, 1 knækbrød eller 1 bolle. 

Hvis hun er sulten når hun kommer hjem forslår jeg hende at kigge i madpakken og tage noget derfra, et stk knækbrød eller noget frugt. Vh stine

Lidt forskelligt hvornår jeg henter dem.. 

Men somregl kl 16. 

Jeg ved at den mindste får både frugt og boller/knækbrød til eftermiddag. 

Den store får osse noget let (boller, knækbrød, kernemælk m. Kammerjunker til, frugt, yoghurt) eller lignede kl 14 hvor han kommer ned i SFO'en. 

Jeg ber dem osse somregl kigge i deres madpakke og ta noget dér hvis de ik har spist alt op. 

Ellers får de kiks, bolle, knækbrød, yoghurt eller frugt. 

Bare nysgerrig hva i andre giver. 

Der er ikke noget værre end at stå i køkkenet og lave aftensmad og begge børn blir kede af det eller uvenner over de er suttende  Og at Mor er SÅ langsom til at lave mad. Haha. (Kan det virkelig ta over 5 min at lave lasagne??? Mor!!) 

- da jeg pt er alene med ungerne, så kræver det lidt at jeg har forberedt mig hjemme fra inden jeg henter børnene ved at ha noget mad klar samt har handlet i forvejen. 

Anmeld

24. september 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn plejer og spise resten af sin madpakke. Tror han har for travt i børnehaven.

Anmeld

24. september 2014

Valle81

Hejsa��

Her er mine også monster sultne, når vi kommer hjem, og det er ligemeget om klokken er 14 eller 16.30. De spiser næsten altid deres madpakke, som er 4 halve, lidt tilbehør og frugt eller grønt❤Ligegyldigt hvornår vi kommer hjem så serverer jeg et stort fad med frugt og grønt og enten kiks, knækbrød eller rugbrød. De får lov at spise til de er mætte. Der bliver serveret aftensmad mellem 18-1830 og de plejer også at spise okay til aftnensmad. Går ikke så meget op i om de spiser aftensmad, men at vi sidder samlet og hygger os❤

Anmeld

24. september 2014

Bshizzle

Valle81 skriver:

Hejsa��

Her er mine også monster sultne, når vi kommer hjem, og det er ligemeget om klokken er 14 eller 16.30. De spiser næsten altid deres madpakke, som er 4 halve, lidt tilbehør og frugt eller grønt❤Ligegyldigt hvornår vi kommer hjem så serverer jeg et stort fad med frugt og grønt og enten kiks, knækbrød eller rugbrød. De får lov at spise til de er mætte. Der bliver serveret aftensmad mellem 18-1830 og de plejer også at spise okay til aftnensmad. Går ikke så meget op i om de spiser aftensmad, men at vi sidder samlet og hygger os❤

Tak for dit svar 

Måske jeg bare skulle lade dem spise rugbrød.. Altså mere mættende mad til trods for aftensmaden senere. 

De plejer osse at spise (ihvertfald den store som spiser mere end Mor her.. Haha) godt til aftensmad. 

Det er nemlig osse meget vigtigt for mig at vi alle kan sidde om bordet og hygge under aftensmaden. 

Glemte at nævne tidligere at jeg osse kan finde på at ha kiks eller knækbrød med i bilen, da man aldrig ved om jeg har glemt noget i Netto? Eller lignede.. 

Så er det en rar ting at de kan gumle i det imens vi handler 

(Ved faktisk ik om børn må spise i en Netto f.eks når de sidder i vognen eller går ved siden af??). 

Anmeld

25. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bshizzle skriver:

Tak for dit svar 

Måske jeg bare skulle lade dem spise rugbrød.. Altså mere mættende mad til trods for aftensmaden senere. 

De plejer osse at spise (ihvertfald den store som spiser mere end Mor her.. Haha) godt til aftensmad. 

Det er nemlig osse meget vigtigt for mig at vi alle kan sidde om bordet og hygge under aftensmaden. 

Glemte at nævne tidligere at jeg osse kan finde på at ha kiks eller knækbrød med i bilen, da man aldrig ved om jeg har glemt noget i Netto? Eller lignede.. 

Så er det en rar ting at de kan gumle i det imens vi handler 

(Ved faktisk ik om børn må spise i en Netto f.eks når de sidder i vognen eller går ved siden af??). 

Her ka thea også sagtens finde på at spise feks bolle eller knækbrød eller en rugbrødsmad når vi er ude og handle. Vi har aldrig fået at vide at det måtte hun ik, så det gør hun bare. Vh stine

Anmeld

25. september 2014

Bshizzle

StineW79 skriver:

Her ka thea også sagtens finde på at spise feks bolle eller knækbrød eller en rugbrødsmad når vi er ude og handle. Vi har aldrig fået at vide at det måtte hun ik, så det gør hun bare. Vh stine

Okay.. Så blir jeg ved med at lade dem spise når vi handler 

Mange steder kan man osse få 'Børneboller' gratis de kan gå og spise 

Anmeld

25. september 2014

Isabella_mor

Bshizzle skriver:

Hvad giver i jeres børn når de kommer hjem fra Skole eller Børnehave?? 

Mine 2 drenge er altid sulten når vi kommer hjem til trods for de har en god stor madpakke med som de ikke altid har spist det hele af. 

Giver i dem kiks? Frugt? Boller? Eller? 

Tænker... Jeg skal igang med at lave aftensmad 11/2 time efter vi er kommet ind af døren, og vil ikke give dem for meget mættende inden spisetid, for så spiser de ikke så meget til aftensmad. 

Det er forskelligt.

en banan, et stykke rugbrød, en kiks, et æble, et stykke knækbrød.. Nogen gange ingenting. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.