HeidiJo skriver:
Hej Malene 
Tak for svar. Jeg vil rigtig gerne vide lidt om forløbet. Var I heldige at den var der første gang? Har hørt forskellige ting omkring smerterne ved ægudtagning. Hvordan var din oplevelse med det? 
Kh Heidi
Hej igen.
Med vores søn var det gennem det offentlige vi fik hjælp. Der startede jeg på næsespray spm ikke gjorde som det skulle, så afbrudt behandling og 2 måneders pause. Dernæst startede jeg op med Gonal F som gav 12-14 æg, der desværre slet ikke duede da de var taget ud og var blevet befrugtet. Så måtte vi tage 2 måneders pause igen.
3. gang startede jeg op på fostimon og det gav 6 æg, tror jeg. Der var kun 2 der klarede sig gennem befrugtningen, dem fik vi begge sat op. De blev så til Felix.
ALT besværet værd.
Her 2. gang startede vi op i det private. Vi købte en pakke på tre forsøg.
1. Gang blev der taget 8 æg ud, hvoraf der kun var 2 der klarede befrugtningen. Dem fik vi sat op. Desværre blev de ikke siddende. Vi måtte derfor vente 1 måned på næste forsøg.
2. gang blev der taget 9 æg ud og der var også kun 2 æg der klarede befrugtningen. Dem fik vi sat op, men desværre blev de heller ikke siddende.
Gennem de to forsøg har jeg døjet voldsomt med ryggen som endte med en diskusprolaps i påsken, så det satte behandlingen i bero.
3. forsøg startede vi op på her sidst i august. Jeg fik taget 8 æg ud, hvoraf 4 i første gang overlevede befrugtningen. Der var 3 æg der var klar til opsætning. Vi fik sat to op torsdag i sidste uge, så nu venter jeg bare på blodprøve på mandag. Men so far so good!
mht. Ægudtagning er jeg desværre en af dem, hvor det gør djævelsk ondt!!! Det er faktisk næsten ikke til at holde ud. Denne her gang var specielt slem. Det var ganske enkelt ikke spor sjov. Min læge sagde at hvis det skulle ske igen, så skal jeg i fuld narkose næste gang. Det satser jeg ikke på er nødvendig, da jeg virkelig inderligt satser på at der er en baby i min mave lige nu.
min læge sagde at der kun er 5-6 kvinder om året der får det som mig, hos resten opleves mild ubehag. Flere af mine veninder der også er i behandling, har ingen større gener haft af ægudtagning. Så det er meget forskelligt.
Håber I får en godt forløb. ❤️ Spørg endelig hvis du vil vide mere.
Kh. Malene