Eksperthjælp: Baby "gokker" på brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. september 2014

Catrine Hansen

Hej

Vi har en lille en på 5 uger. Jeg ammer fuldt ud. Jeg har det problem at han efter 10-15 begynder at "gokke" med hovedet! Han hopper af og kan ikke rigtig finde ud af at komme på igen andet med hjælp. Det er også okay at han skal have hjælp men han hopper af igen efter 10-30 sekunder og så bliver vi ved indtil jeg siger stop fordi han typisk bliver rigtig sur.
Så plejer jeg at skifte ham og så lægge ham til det andet bryst og så kommer samme mønster.
Det her sker kun om dagen og ikke natten.
Nogle råd til hvordan jeg får ham til at stoppe med at hoppe af hele tiden eller har han måske vare brug for en pause?

På forhånd tak

Mvh Sofie

Catrines svar

Hej Sofie

Måske skal du prøve at få din mælk til at løbe inden din søn lægges til. Du kan massere brystet lidt og gerne læne dig lidt forover. Hvis du har en udmalker, kan du også malke lidt ud inden han bliver lagt til - på den måde løber mælken lettere. Du kan også sagtens gøre det samme som udmalkeren - bare med dine hænder. Det kaldes håndudmalkning, og hvis du vil se nogle videoer af hvordan man gør, kan du på youtube skrive "hand expression".
Du kan også prøve med den ammestilling der hedder "Laid Back breastfeeding". Du kan også google dette, for at se eksempler. Princippet bag denne ammestilling er, at du er rigtig afslapet, og din søn kan få fat uden at skulle kæmpe med sine reflekser (bl.a. den der gør at din søn "gokker" med hovedet).

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.