Dilemma!! (måske)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
12 svar
4 synes godt om
24. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg har fundet ud af at et postbud der arbejder her i området fortæller andre hvad vedkommende putter i min postkasse. Det er godt nok vedkommendes ægtefælle jeg ved er blevet fortalt om noget. Men selvfølgelig må postbude ikke det!

Jeg kender ingen af dem særligt godt og det føles faktisk vildt ubehageligt og privatlivskrænkende at vedkommende ligefrem interesserer sig for min post, nok til at 1) tjekke hvad det er 2) fortælle det videre.

Lige præcis det brev jeg VED postbuddet har fortalt om er ikke noget videre vildt, men når vedkommende tjekker og fortæller om det, hvad fortæller h*n så ellers om/undersøger?? OG når de nu ligefrem snakker om det sammen, hvem fortæller de det ellers til?

Jeg fatter ikke at de kan få sig selv til det OG at de er dumme nok til at sige det selv, men jeg gider ikke gå og tænke på hvem der nu ved at jeg har fået en rykker osv. 

Nu overvejer jeg om jeg skal gå videre med det, samt til hvem. Postdanmark? De er som regel ikke specielt effektive. Politiet? Hvad gør man? Og overdriver jeg, eller er det fair nok at jeg synes det er uacceptabelt??

Hvad hvis jeg går videre? Vil vedkommende stadig gå post her? Og vil vedkommende hævne sig og smide min post væk eller hvad?  Det er vist ikke helt normale personer vi har med at gøre (har jeg også tidligere oplevet på andre måder).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Morgensol

Gud hvor ubehageligt! Jeg ville helt klart kontakte postdk. Jeg håber og tror at de vil tage det seriøst da jeg på ingen måde tror at det er noget de går ind for. Og så bliv ved med at ringe hvis der ikke sker noget. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Gud hvor ubehageligt! Jeg ville helt klart kontakte postdk. Jeg håber og tror at de vil tage det seriøst da jeg på ingen måde tror at det er noget de går ind for. Og så bliv ved med at ringe hvis der ikke sker noget. 

Mange tak for svar! 

Det er så dejligt at høre at det ikke er mig der er helt galt på den. Vil prøve at kontakte Postdk i dag, så håber jeg de kan gøre noget. Men er bare bange for hvordan personen reagerer hvis de gør noget ved det. Så det er heller ikke så rart 

Anmeld

24. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes ikke du overreagerer, for ja, en dag handler det om noget mere personligt, og det ville virkelig være ufedt!! Er helt sikker på de ikke må fortælle noget videre! 

Synes du skal starte med at ringe til det lokale posthus hvor vedkommende nok er ansat? Hvis du oplever chikane efterfølgende som fx manglende post osv, ja så ved du jo hvem du skal klage over, så det ville da være über dumt af den omdeler men han lyder selfølgelig heller ikke for spids i forvejen  

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Synes ikke du overreagerer, for ja, en dag handler det om noget mere personligt, og det ville virkelig være ufedt!! Er helt sikker på de ikke må fortælle noget videre! 

Synes du skal starte med at ringe til det lokale posthus hvor vedkommende nok er ansat? Hvis du oplever chikane efterfølgende som fx manglende post osv, ja så ved du jo hvem du skal klage over, så det ville da være über dumt af den omdeler men han lyder selfølgelig heller ikke for spids i forvejen  

INGEN tvivl om at jeg IKKE har at gøre med den skarpeste kniv i skuffen 

Du har ret, jeg må tage chancen og sige fra overfor Postdk for det er da SÅ ubehageligt. Fortæller vedkommende så også hvornår jeg får svar på celleskrab osv.? Eller breve fra Skat?  Hvor mange rykkere jeg får? Om jeg får julekort? 

Det er jo bare ting som jeg synes alle har ret til at have for sig selv, medmindre man SELV fortæller det til nogen. Hvilket jeg helt sikkert ikke ville gøre til dem.

Anmeld

24. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke lige hvad politiet skulle gøre - han åbner jo ikke dinw breve. 

Men du skal klaet klage til post danmarl. 

Held og lykke.

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ved ikke lige hvad politiet skulle gøre - han åbner jo ikke dinw breve. 

Men du skal klaet klage til post danmarl. 

Held og lykke.

Mange tak! Kontaktede dem tidligere. De bad mig skrive en email om "sagsforløbet"... så ved ikke lige hvad det ender med.

Anmeld

24. september 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Mange tak! Kontaktede dem tidligere. De bad mig skrive en email om "sagsforløbet"... så ved ikke lige hvad det ender med.

Held og lykke med klagen, for ad hvor må det være ubehageligt at have et postbud der ikke kan holde sin tavshedspligt 

Monica 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Held og lykke med klagen, for ad hvor må det være ubehageligt at have et postbud der ikke kan holde sin tavshedspligt 

Monica 

Tusind tak! 

Det er virkelig ubehageligt, ja. Og jeg har boet her i 1½ år hvor han har vidst at jeg boede her, så kan jo ikke lade være med at tænke på hvad jeg har modtaget af post i den tid og om han har luret 

Ikke fordi jeg som sådan får meget post der er specielt spændende, men det er alligevel grænseoverskridende.

Anmeld

24. september 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Tusind tak! 

Det er virkelig ubehageligt, ja. Og jeg har boet her i 1½ år hvor han har vidst at jeg boede her, så kan jo ikke lade være med at tænke på hvad jeg har modtaget af post i den tid og om han har luret 

Ikke fordi jeg som sådan får meget post der er specielt spændende, men det er alligevel grænseoverskridende.

Ens post rager bare ikke andre, og et postbud burde kende ordet diskretion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.