Methformin og PCO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. september 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har taget methformin for at hjælpe mod PCO? I så fald, hvordan virkede det for jer? Hvem udskrev methformin til jer?

jeg har forsøgt at rette min cyklus med p piller i mange år, men jeg får ALDRIG mens, som i jeg kan ikke huske hvilket årstal vi var i sidst jeg havde det. Plus jeg er ret overvægtig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Mamalu

Jeg har ikke selv erfaring med det, men kender en som for nylig er startet både på ppiller og methformin som behandling for pco. Det var hendes læge som udskrev det til hende. Og hun har på få uger fået tabt sig en del, så det må virke. Held og lykke 

Anmeld

24. september 2014

KatjaBN

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der har taget methformin for at hjælpe mod PCO? I så fald, hvordan virkede det for jer? Hvem udskrev methformin til jer?

jeg har forsøgt at rette min cyklus med p piller i mange år, men jeg får ALDRIG mens, som i jeg kan ikke huske hvilket årstal vi var i sidst jeg havde det. Plus jeg er ret overvægtig

Jeps jeg har!

jeg havde voldsomme problemer med at holde mad i mig, det var enten den ene vej, eller den anden

Så det endte med at jeg kun måtte spise en om dagen. Da jeg i forvejen var ret tynd! Og tabte mig helt voldsomt! 

Men det var min fertilitets læge på Roskilde som udskrev dem, fordi vi var igang med behandling.

Tog metformin i halvanden måned, men de havde ingen positiv effekt på mig overhovedet. Så stoppede hurtigt igen på dem

Anmeld

24. september 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar, da jeg ikke har PCO, men til gengæld har jeg i nogle år taget Metformin - men ikke længere 

Jeg fik udskrevet en recept på Metformin fra min egen læge, da jeg fik konstateret diabetes type 2. De hjalp mig til at tabe mig 25 kg 

Jeg lærte ret hurtigt hvad jeg kunne spise - og ikke! Hvis f.eks. man spiser for fed mad på pillerne, så kommer det direkte igennem systemet 

Fordelen ved at tage Metformin var for mig, at min cyklus var præcis hver måned! Nu 1 år efter jeg har født, så kommer min mens som vinden blæser, men jeg tager hverken p-piller eller Metformin som tidligere. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar

Det kan helt sikkert bruges. Jeg tror jeg vil forsøge at tale med min læge om det, vi har haft snak om det før, men jeg har flyttet rundt en del og dermed skiftet læge. Men tror jeg vil prøve igen. Ville elske at kunne tabe mig ved det, men ville virkelig også få lidt ro i sindet hvis jeg kunne styre min cyklus en smule bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.