Min kæreste bruge alle vores penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.195 visninger
9 svar
10 synes godt om
24. september 2014

Anonym trådstarter

Vil lige starte med at fortælle, at det er min kæreste der "står" for økonomien herhjemme. Jeg går sygmeldt, og kan sjælendt handle og lignende. 

I sidste måned tog vi et lån, og blev enige om at låne 10.000 ekstra til et kørekort til mig, så min hverdag vil blive nemmere.

Vi aftalte af det vi brugte af kontoen, skulle tilbage til d. 1 (altså 01-09), men at vi ikke skulle bruge for meget. 

D. 1 ser jeg så, at der er brugt næsten 6.000, og siger at pengene skal tilbage som aftalt. 

Nu ser jeg så, at der kun står 800kr tilbage på kontoen 

Når jeg har spurgt hvad vi har haft af penge i løbet af måneden, har jeg fået af vide, hvad der har stået på vores fælles konto, så jeg har jo forventet at de andre penge, stadig var der. 

Spild af lånte penge, som bliver et helvede at betale af i forvejen. 
Når man så ikke føler, at man har fået noget for pengene, så er det virkelig øv! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Vil lige starte med at fortælle, at det er min kæreste der "står" for økonomien herhjemme. Jeg går sygmeldt, og kan sjælendt handle og lignende. 

I sidste måned tog vi et lån, og blev enige om at låne 10.000 ekstra til et kørekort til mig, så min hverdag vil blive nemmere.

Vi aftalte af det vi brugte af kontoen, skulle tilbage til d. 1 (altså 01-09), men at vi ikke skulle bruge for meget. 

D. 1 ser jeg så, at der er brugt næsten 6.000, og siger at pengene skal tilbage som aftalt. 

Nu ser jeg så, at der kun står 800kr tilbage på kontoen 

Når jeg har spurgt hvad vi har haft af penge i løbet af måneden, har jeg fået af vide, hvad der har stået på vores fælles konto, så jeg har jo forventet at de andre penge, stadig var der. 

Spild af lånte penge, som bliver et helvede at betale af i forvejen. 
Når man så ikke føler, at man har fået noget for pengene, så er det virkelig øv! 

Sikke da en røv med ører! 

Hvad fanden har han brugt 9200kr på?? 

Og desuden mega egoistisk :/

Anmeld

24. september 2014

Newsence

Du bliver nød til at kræve en forklaring på hvor penge er blevet af og derudover må I skaffe pengene tilbage enten ved at sælge noget eller noget...

du er delvis selv skyld i det her for man lader ikke bare den ene have hele ansvaret... Du er nød til at tage ansvar og være en del af økonomien... Godt være du ikke kan handle men du kan gå på netbank og være med til at bestemme HVAD der skal handles og lægge et buget hver måned... Så du har bare givet slip og så behøver du jo ikke tage ansvar???

det er forkert at han ikke har passet på pengene, men har du ikke undret dig over at I bare har kunne købe??? Hvorfor har du ikke selv tjekket netbank istedet for at han skal huske det i hovedet??? Så syntes I skal holde fast i at du skal have et kørekort og derved må I på den blå avis og sælge nogen ting så I kan skaffe lidt penge til kørekortet... Og så skal du steppe op og tage et ansvar for jeres fælles økonomi

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Du bliver nød til at kræve en forklaring på hvor penge er blevet af og derudover må I skaffe pengene tilbage enten ved at sælge noget eller noget...

du er delvis selv skyld i det her for man lader ikke bare den ene have hele ansvaret... Du er nød til at tage ansvar og være en del af økonomien... Godt være du ikke kan handle men du kan gå på netbank og være med til at bestemme HVAD der skal handles og lægge et buget hver måned... Så du har bare givet slip og så behøver du jo ikke tage ansvar???

det er forkert at han ikke har passet på pengene, men har du ikke undret dig over at I bare har kunne købe??? Hvorfor har du ikke selv tjekket netbank istedet for at han skal huske det i hovedet??? Så syntes I skal holde fast i at du skal have et kørekort og derved må I på den blå avis og sælge nogen ting så I kan skaffe lidt penge til kørekortet... Og så skal du steppe op og tage et ansvar for jeres fælles økonomi

Jeg har problemer med tal, og kan derfor ikke hjælpe mere til, med at have styr på økonomien. 

Derfor er det min kæreste der står som ansvaret for vores penge. 

Anmeld

24. september 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Jeg har problemer med tal, og kan derfor ikke hjælpe mere til, med at have styr på økonomien. 

Derfor er det min kæreste der står som ansvaret for vores penge. 

Hm ikke for at lyde bitchie eller noget men hvis ikke du kan have et indblik i jeres økonomi og han tydeligvis heller ikke kan styre det så må jeres bank vel ind over og styre det for jer.. F.eks at i fik et ugentligt beløb at handle for osv så i ikke kan bruge mere end i har. 

Anmeld

24. september 2014

SandraXOXO

Super nedern :-S har han gjort det med vilje eller er han også vare dårlig til tal? 

Min kæreste er også økonomisk håbløs. Så herhjemme styre jeg pengene, og når han insistere på at være med ender det altid i kaos. Hvis du ikke kan styre det burde i måske spørge banken, eller en storesøster eller lign som i kan stole på? 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

Hm ikke for at lyde bitchie eller noget men hvis ikke du kan have et indblik i jeres økonomi og han tydeligvis heller ikke kan styre det så må jeres bank vel ind over og styre det for jer.. F.eks at i fik et ugentligt beløb at handle for osv så i ikke kan bruge mere end i har. 

Har slet ikke overvejet at få banken med ind over. 

Jeg må prøve at snakke med dem. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Super nedern :-S har han gjort det med vilje eller er han også vare dårlig til tal? 

Min kæreste er også økonomisk håbløs. Så herhjemme styre jeg pengene, og når han insistere på at være med ender det altid i kaos. Hvis du ikke kan styre det burde i måske spørge banken, eller en storesøster eller lign som i kan stole på? 

Det har desværre været med vilje. 

Jeg må få ringet til banken, og høre om de kan hjælpe med at få styr på det hele. 

Anmeld

24. september 2014

MorDk

Han lyder ikke som nogen særlig rar/god kæreste, når han kan finde på sådan noget. Øv med øv på! Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med ham og så kontakte banken. 

Anmeld

24. september 2014

Newsence

Anonym skriver:

Det har desværre været med vilje. 

Jeg må få ringet til banken, og høre om de kan hjælpe med at få styr på det hele. 

Okay så han har bare brugt pengene som han godt viste var til dig.. Sorry men så må han sgu sælge noget af hans ting og få pengene tilbage ellers ville jeg ikke finde mig i det... Det viser jo ahn er ligeglad så afsted med hans sp3, x boks hvad han nu har, hans spil, alt der kan sælges så du får pengene tilbage.... 

Hvorfor finder du dig i den behandling?

det lyder som om du bare finder dig i det fordi du er for dum til tal??? helt ærligt du kan jo godt finde ud af at gå på netbank og se der kun er 800 kr tilbage så lidt kan du da godt... Hvis der skal stå 10000 på din konto kan du jo godt kigge efter at de står der....

Lad nu værd med at gøre dig selv dummere end du er... Så han må betale dig tilbage til dit kørekort og derefter skulle I nok have banken indover eller en anden voksen og dernæst så opret en konto han ikke har adgang til og sæt de 10000 ind på denne når han betaler dem tilbage og så kan han ikke hæve dem...

Du skal sige fra for han har gjort det bevidst og han er åbenbart ligeglad med jeres aftale og at det her lån blev taget for at hjælpe dig... Så han er åbenbart ligeglad med at hjælpe dig... og gøre livet nemmere for dig for han ville bare bruge penge...

Hvad har han brugt alle pengene på?? Måske noget der kan sælges eller tages retur??

Du skal ikke lade ham slippe afsted med det... Sig fra og gør det eftertrykkeligt for du fortjener ikke den behandling af ham og tro mig den behandling er lav... Nu skal du beslutte dig for at du er mere værd og at han skal vise dig at han også mener det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.