Bekymret pga. manglende vægtøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. september 2014

naj88

Jeg skriver, fordi jeg nu er 16+5 og jeg har fortsat ikke taget et gram på i løbet af graviditeten. 

Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at det jo er meget godt, at jeg endnu ikke har taget på, men i virkeligheden er jeg rigtig bekymret.  

I starten af graviditeten kastede jeg rigtig meget op, og jeg har fortsat kvalme det meste af dagen men kaster kun op om morgenen, inden jeg spiser morgenmad. Men min vægt har kun været nede på -1 kg, og nu er jeg på cirka -0,5 kg. - Og det er på trods af at jeg stort set spiser is hver dag, for at holde kvalmen nede.

Er det normalt at være så langt henne og ikke kunne tage på?

Jeg er så bekymret for, om det går ud over den lille. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

PST

naj88 skriver:

Jeg skriver, fordi jeg nu er 16+5 og jeg har fortsat ikke taget et gram på i løbet af graviditeten. 

Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at det jo er meget godt, at jeg endnu ikke har taget på, men i virkeligheden er jeg rigtig bekymret.  

I starten af graviditeten kastede jeg rigtig meget op, og jeg har fortsat kvalme det meste af dagen men kaster kun op om morgenen, inden jeg spiser morgenmad. Men min vægt har kun været nede på -1 kg, og nu er jeg på cirka -0,5 kg. - Og det er på trods af at jeg stort set spiser is hver dag, for at holde kvalmen nede.

Godmorgen !

Jeg er 20+4 uger henne idag ! 

Jeg tog INTET på før sent - har faktisk på nuværende tidspunkt kun taget 1,5 kilo på ! Men har mærket spark og MEGET liv siden uge 17, hvilket har gjort mig helt rolig... og da jeg så hende til MD og så tallene, så var alt perfekt ! Som min læge siger, barnet skal nok tag aaaaaalt den næring det har brug for - tænk på de fattige afrikanske gravide damer? Det er mere dig selv du skal være bekymrer for

Nyd at du ikke allerede har taget en del på - og hvis du spiser normalt og sundt,  så skal du nok få et sundt og raskt barn

Anmeld

24. september 2014

PST

naj88 skriver:

OG glemte at nævne at jeg helt normal vægtig !

Kan huske at jeg selv søgte på nettet, og der havde stort set alle ekstra kilo fra start, så følte ikke de var i den samme situation som mig

Anmeld

24. september 2014

Nystart

Det skal helt sikkert nok komme... Bassen har taget af det der er, og tager først... Jeg har tabt mig meget i starten og været syg indtil uge 20... Men nu stiger vægten lige så stille....

Anmeld

24. september 2014

Kay

Første halvdel af graviditeten tabte jeg 8 kg! Og det er helt ok., du spiser og så skal den lille nok tage hvad den skal bruge 

Jeg begyndte at tage lidt på da jeg var omkring halvvejs og har nu taget de 8 kg på igen, så i princippet er jeg 37+1 og har slet ikke taget på

Og læge og jm syntes det er helt ok, lillesøster inde i maven har det helt fint  

Anmeld

24. september 2014

Sandratoft

Jeg nåede hen omkring uge 28 før jeg begyndte at tage på, så synes ikke du skal være bekymret  

Anmeld

24. september 2014

naj88

Tusind tak for jeres svar. Jeg vil lade være med at bekymre mig så 

Anmeld

24. september 2014

stm2812

naj88 skriver:

Den lille skal nok tage alt den kan. Maden går i første omgang til ham/hende så bare rolig. Jeg har selv døjet meget med opkast og kvalme og kaster stadig op et par gange om dagen. Jeg var ved mit 2. Lægetjek i tirsdags hvor de var efter mig, da jeg i forhold til 1. Lægeundersøgelse havde tabt mig. Jeg er i dag 25+6. Og tro mig.... Jeg ser meget gravid ud

kan sagtens forstå din frustration. Men bare sørg for at få lidt ned med næring i og så husk at babyen får det den skal bruge Og held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.