Eksperthjælp: Hvornår kan man blive gravid efter en graviditet udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. september 2014

Tina Sandager

Hej

Min mand og jeg har tre børn sammen, hvor der ingen problemer hr været i at lave dem, vi har det sidste år prøvet at lave nr 4, hvilket desværre er endt i to spontane aborter og i Tirsdags blev jeg opereret for en graviditet udenfor livmoderen, hvor de også fjernede en æggeleder

Vi står så og skal i badeland i weekenden, og mit spørgsmål er så; Må jeg bade? Jeg har overhovedet ikke blødt efter operationen, og er derfor i tvivl, da der på papirerne står; "Så længe du bløder må du ik......"

Men hva når man slet ikke bløder?

......

Mit 2. spørgsmål går på, vi er 27 og 31, min mand er ryger, men ellers lever vi forholdsvis sundt (hvert fald noget sundere end da vi lavede vores 3 andre børn, for 4,3 og 1 1/2 år siden),

Hvornår kan man reel blive gravid igen efter graviditet udenfor livmoderen?

Er det ligesom ved "alm. spontan abort"?

Tinas svar

Kære Soffi,

jeg er ked af at høre at I har så svært ved at lave barn nr 4, og at du skal gennem aborter og operationer!! Det er aldrig rart at abortere!!!

Mht badeland, så vil jeg fraråde at du bader. Det vand er så smækfyldt med bakterier, at ørelæger mener at de bør lukkes! Du er nyopereret og selvom du ikke bløder har du ikke grund til at udsætte dig for en infektion - du vil gerne være gravid snart.

Du kan typisk gå igang når du har haft en almindelig menstruation af almindelig varighed og styrke - altså dvs du skal vente i et par måneder, medmindre du har fået andre anvisninger.

Held og lykke!

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.