Jeg kan ikke stoppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
6 svar
11 synes godt om
23. september 2014

StudPsyk

Med at bage  

Vi er lige flyttet i rækkehus og jeg er vant til at have næsten ingen bordsplads i den gamle lejlighed. Nu er der bordplads i overflod OG opvaskemaskine, så jeg er blevet bidt af en gal bager. Vi har nu boet her i 10-11 dage, og på den tid har jeg bagt:

- Rugbrødslagkage
- Roulade
- Citronkage
- Citronmåne
- Banankage
- Pølsehorn
- Pølsebrød

Det er mere end én ting hver 2. dag Men nu skal det stoppe, det er alt for meget kage. Det har jo været til gæster, til fryseren osv. og lige nu ligger rouladen i køleskaben, for jeg synes den blev lidt tør, så det er ikke lige sådan en der bliver spist.

Jeg vil gerne over i nogle sundere ting, for jeg er sådan set stadig i gang med det hersens vægttab. Så jeg tænkte på, om der var nogen der havde nogle gode, sunde bageopskrifter, som jeg kan udfolde mig med i mit vidunderlige nye køkken?

I skal lige have lov at se min store kærlighed (der er mere end det man kan se på billedet)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Mor1986

Kan godt forstå du er gået helt bage amok.

har desværre ikke nogle sunde opskrifter da jeg kun kan bage kage. Men mon ikke der er nogen andre der har  

Anmeld

23. september 2014

Frk_Louise

Med at bage  

Vi er lige flyttet i rækkehus og jeg er vant til at have næsten ingen bordsplads i den gamle lejlighed. Nu er der bordplads i overflod OG opvaskemaskine, så jeg er blevet bidt af en gal bager. Vi har nu boet her i 10-11 dage, og på den tid har jeg bagt:

- Rugbrødslagkage
- Roulade
- Citronkage
- Citronmåne
- Banankage
- Pølsehorn
- Pølsebrød

Det er mere end én ting hver 2. dag Men nu skal det stoppe, det er alt for meget kage. Det har jo været til gæster, til fryseren osv. og lige nu ligger rouladen i køleskaben, for jeg synes den blev lidt tør, så det er ikke lige sådan en der bliver spist.

Jeg vil gerne over i nogle sundere ting, for jeg er sådan set stadig i gang med det hersens vægttab. Så jeg tænkte på, om der var nogen der havde nogle gode, sunde bageopskrifter, som jeg kan udfolde mig med i mit vidunderlige nye køkken?

I skal lige have lov at se min store kærlighed (der er mere end det man kan se på billedet)

Knækbrød 

http://sofiesblog.wordpress.com/2010/03/22/hjemmelavede-knækbrød-med-masser-af-kerner/

Grove boller  Plejer at putte forskellige kerner i. Du kan også komme nødder, rosiner eller andet tørret frugt i..

http://sunderehverdag.dk/koldhaevede-boller/

Anmeld

23. september 2014

Røverdatter

Squashkage med citron-frosting.

Gulerodskage med creme-ost-frosting.

Æblekage med havregryn-crumble.

Havregrynskugler

Led efter opskrifter hvor der bruges dadler i stedet for sukker!

Jeg kan virkelig anbefale bogen "Raw Cake" af Caroline Fibæk - den er så meeega lækker at bladre rundt i - opskrifterne er raw, og man skal helst have nogle bestemte køkkenredskaber + de basale rå råvarer, MEN det er virkelig de lækreste sunde kager jeg nogensinde har smagt, der er i den bog! Her er link til bogen (scroll helt ned i bunden, så finder du den):  http://www.carolinefibaek.dk/boger/

Hmm.. Hvad mere?

Sunde bananpandekager:  http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-supersunde-bananpandekager=1283

Gulerodskage (raw):

http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-raw-gulerodskage=1751

Lækkert med stort køkken btw - tillykke!!

Anmeld

23. september 2014

fo82

Jeg har fået mig en obh hercules køkkenmaskine og jeg er også gået amok!!!!

frikadeller i store mændger

pitabrød

franskbrød

hindbærsnitter

boller

totillas

knækbrød

pizzasnegle

pirogger

pølsehorn

diverse kager

på komfuret bliver der pt lavet

æblegrød

marmelader

geleer

osv

Anmeld

23. september 2014

Isabella_mor

Janne T. skriver:

Med at bage  

- Rugbrødslagkage
- Roulade
- Citronkage
- Citronmåne
- Banankage
- Pølsehorn
- Pølsebrød

forskellige former for knækbrød. rugbrødsstænger etc. eksperimentér lidt  

og de der stenalderbrød med nødder og kerner.... 

gid jeg havde overskud til at bage. vi er også lige flyttet i hus... men jeg orker det slet slet ikke.. 

ikke før lillebror er født og der er gået lidt tid.

Anmeld

23. september 2014

Kay

hjemmebagt rugbrød til madpakkerne?? det gør jeg ca en gang om ugen  og elna og farmand elsker at det er hjemmebagt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.