Hej Lisbeth
Jeg har en søn på 20 måneder som er en frisk og glad dreng han har dog til tider sine ture men det er jo meget normalt
mit spørgsmål går ud på han er lige for tiden ikke så glad for og spise over ved hans dagpleje mor og har generelt ikke spist det store det sidste stykke tid er det fordi der er en tand på vej? Kan jeg nemlig se der er eller er det en fase hvor han skal prøve grænser Af? Og en anden side af sagen er jeg er og har været meget nervøs for kommunen og dens indblanding da de kiggede lidt efter os i starten pga min barndom kan sådan en situation med han ikke spiser meget i dagplejen gøre at dagplejemoren kan blive så nervøs for min søn at hun indberetiger os til kommunen skal lige siges han er glad og taler rigtigt flot og er akderssvarene til hans alder jeg ved nemlig desværre ikke hvor meget der skal til før de kunne finde på og kontakte kommunen håber du kan hjælpe hilsen Noahs mor
Lisbeths svar
Hej!
Ja det er helt normalt at små børn reagerer og har som du kalder det, deres ture. Han er 20 måneder og er ved at lære at sætte sine grænser i forhold til mange ting.
Hvis din søn er sund og hans vægt og højde er normal er der ingen grund til bekymring. i forhold til mad. et eller andet spiser han vel ? og drikker ?Hvordan trives han mon i dagplejen, er han glad.for hende og for de andre børn ?
Hvis din dagplejemor er bekymret kan hun bede den pædagogiske konsulent om et besøg og få den rette hjælp.
Situationen skal vendes med den rigtige hjælp .Jeg forestiller mig ikke hun laver en underretning uden først at have snakket med dig om problemet.
Hjemme hos dig kan du bede din sundhedsplejerske om et besøg, hvor du kan dele din bekymring over hans spisevægring og din bekymring omkring kommunen.
Er der problemer du har behov for hjælp til er det en god vej at gå.
Det er bedre at bede om hjælp inden bekymringen vokser for stor.
Det er godt at han er glad og sproget er fint.
Skriv igen hvis du vil have noget uddybet.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld