Skimmelsvamp på loftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
5 svar
3 synes godt om
22. september 2014

Anonym trådstarter

Hej herinde.. 

Sagen er den at vi har fundet et hus, som vi er meget intresseret i at købe. Desværre viser det sig at der er skimmelsvamp på loftet. Loftet er ikke lavet til beboelse.. Men manden min er så blevet ret meget i tvivl, om vi tør købe.. Samme er jeg. For skimmelsvamp er jo ike noget man skal spøge med.. Vil så bare lige høre herinde, hvad i havde gjort? Huset er seriøst drømmehuset, med drømmebeliggendhed og drømmegrund Så synes det er super svært.. 

Hvis vi køber, hvor dyrt bliver det mon at komme af med? Og hvordan bekæmper man skimmelsvamp? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

Sujan

Det kan jo være meget sundhedsskadeligt at bo i et hus med skimmelsvamp...

jeg ville kontakte en byggesagkyndig og få en vurdering af om det kun er på loftet eller har bredt sig til vægge m.m... Det skal jo udbedres og derfor skal i jo også have et overslag på hvad det vil koste. For det skal i jo låne oveni for at huset er beboeligt. 

Anmeld

22. september 2014

Kay

få det undersøgt ordentlig inden i skriver under og få evt afslag i prisen... eller få det skrevet i købskontrakten at det er nuværende ejer der skal udbedre det og hæfter forsikrings mæssigt for det?? 

i altfald få noget rådgivning fra nogle der har forstand på det... evt det der brf køber rådgivning 

Anmeld

22. september 2014

Mumto3

Vi fandt også drømmehuset, desværre med skimmelsvamp, og vi valgte ikke at købe det. Det er nu 5 år siden, og vi taler stadig om hvor godt det var vi IKKE købte det! Det er stadig vores drømmehus, men skimmelsvamp er virkelig slemt og næsten umuligt at komme af med. I bliver syge, og skal nok regne med at lægge en ekstra million til istandsættelse af huset ( siger jeg uden at kende omfanget af smikkelsvampen, men det er i det lag dem vi kender der har været ramt af skimmel, har måtte bruge på det. Inkl. os selv. Vi købte et hus uden skimmelsvamp, men et par efter kom der skimmel i huset og det er et sandt maridt !!!

Anmeld

22. september 2014

2babygirls

Nu ved jeg ikke hvor det sidder.... Træværket ??? Men Google protox skimmelsvamp. Protox laver også nogle hvor du lukker fuldstændig af for svampen for altid, som skal på bagefter du har vasket det ned. Det er dyrt, men virker bare... Hvis altså det ikke er for omfattende.

Anmeld

22. september 2014

2babygirls

Nu ved jeg ikke hvor det sidder.... Træværket ??? Men Google protox skimmelsvamp. Protox laver også nogle hvor du lukker fuldstændig af for svampen for altid, som skal på bagefter du har vasket det ned. Det er dyrt, men virker bare... Hvis altså det ikke er for omfattende.

Edit, det hedder protox skimmelsvamp og protox hysan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.