Hjælp ang sygedagpenge....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Hvis du har opfyldt beskæftigelseskravet forud for din sygemelding, er du berettiget til sygedagpenge. 

Når du har modtaget sygedagpenge i 22 uger, når du revurderingstidspunktet. Her turnerer kommunen om du opfylder en af lovens syv muligheder for at få forlænget perioden. 

Hvis perioden ikke kan forlænges, og du stadig er syg (i forhold til ethvert erhverv)  får du ret til et jobafklaringsforløb. Her vil du få en ydelse på kontanthjælpsniveau men den er uafhængig af formue og ægtefælle/samlever.

Men du skal altid først undersøge, om du opfylder beskæftigelseskravet. Det kan jeg ikke vurdere ud fra oplysningerne i dit indlæg.

Takker for svar.... Hvad er beskæftigelses kravet?? ( hvor længe du har stået i Akasse eller? ) kan godt være jeg spørger rigtigt dumt....Men er simpelhen på bar bund.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

female

Anonym skriver:

Takker for svar.... Hvad er beskæftigelses kravet?? ( hvor længe du har stået i Akasse eller? ) kan godt være jeg spørger rigtigt dumt....Men er simpelhen på bar bund.....

Beskæftigelseskravet er oplistet i sygedagpengelovens paragraf 32. Der er flere muligheder for at opfylde det. Den der formentlig er interessant for dig er, om du forud for sygemeldingen var beskæftiget i 26 uger med mindst 240 timer.

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Beskæftigelseskravet er oplistet i sygedagpengelovens paragraf 32. Der er flere muligheder for at opfylde det. Den der formentlig er interessant for dig er, om du forud for sygemeldingen var beskæftiget i 26 uger med mindst 240 timer.

Ja men det var jeg.... Da jeg har været ansat fra 30 januar til 1 Juni på 20 timer og fra 1 Juni til 30 September på på 28 timer....

Men blev jo så sygemeldt den 11 august....

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja men det var jeg.... Da jeg har været ansat fra 30 januar til 1 Juni på 20 timer og fra 1 Juni til 30 September på på 28 timer....

men det betyder ikke noget om man står i a kasse eller ej og hvor længe man har gjort det??

Anmeld

21. september 2014

female

Anonym skriver:

men det betyder ikke noget om man står i a kasse eller ej og hvor længe man har gjort det??

A-kasse (ret til arbejdsløshedsforsikring) er også en af de muligheder, der er for at opnå ret til sygedagpenge.

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

A-kasse (ret til arbejdsløshedsforsikring) er også en af de muligheder, der er for at opnå ret til sygedagpenge.

Men ikke et krav eller?? Har haft arbejde 26 uger og haft mindst 240 timer....

Anmeld

21. september 2014

female

Anonym skriver:

Hvis du blev sygemeldt den 11. august, hvad modtager du så nu? Løn?  Og modtager din arbejdsgiver ikke refusion fra kommunen allerede? Det er typisk efter 30 dage arbejdsgiver får det. 

Jeg synes, at du skal ringe til dit jobcenter i morgen og tale med dem. Med sygdom ad din varighed burde du allerede være noteret derinde og snart skulle til samtale.

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Hvis du blev sygemeldt den 11. august, hvad modtager du så nu? Løn?  Og modtager din arbejdsgiver ikke refusion fra kommunen allerede? Det er typisk efter 30 dage arbejdsgiver får det. 

Jeg synes, at du skal ringe til dit jobcenter i morgen og tale med dem. Med sygdom ad din varighed burde du allerede være noteret derinde og snart skulle til samtale.

Jeps modager løn og har lige indsendt et oplysningsskema til refusion til min arbejdsgiver.... Men var bare i tvilv om det var i orden af sig selv eller hvordan,.....

Anmeld

21. september 2014

female

Anonym skriver:

Jeps modager løn og har lige indsendt et oplysningsskema til refusion til min arbejdsgiver.... Men var bare i tvilv om det var i orden af sig selv eller hvordan,.....

Når din arbejdsgiver stopper med at udbetale løn, får du sygedagpengene af kommunen. Indtil da udbetales de til arbejdsgiveren. Du vil formentlig snart modtage en indkaldelse til et møde med din sagsbehandler og så vil hun kunne fortælle dig meget mere om din konkrete situation

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Når din arbejdsgiver stopper med at udbetale løn, får du sygedagpengene af kommunen. Indtil da udbetales de til arbejdsgiveren. Du vil formentlig snart modtage en indkaldelse til et møde med din sagsbehandler og så vil hun kunne fortælle dig meget mere om din konkrete situation

Super takker fordi du gad bruge din tid... Er lidt mere i ro nu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.