Nuposuppe til aftensmad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
4 svar
4 synes godt om
21. september 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.

Ved godt man ikke udelukkende må leve af nupo eller gå på slankekur når man er gravid. Men jeg vejer i forvejen 15 kg for meget og efter 3 måneder med rygstop, træthed og øget appetit har jeg spist for meget og dyrke for lidt motion ergo har taget meeere på!

Inden jeg blev gravid tabte jeg mig 10 kg på 2 måneder, ved at spise 4 sunde små måltider og så spise nupo-suppe hvor jeg puttede stegte kyllinge stykker og chili i + jeg gik en time om dagen i raske tempo...

mit spørgsmål er så nu.. Må jeg skifte min aftensmad ud med nupo-suppe?? ( det mætter nemlig og føler mig ikke sulten bagefter, hvor i mod jeg sagtens kan spise 2 store potioner alm aftensmad ellers  og det er dér fejlen ligger og er årsagen til min overvægt ) 

spiser jo stadig frugt, grønt, kød, og groft brød i løbet af dagen + vitaminer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

L&V

Det har jeg svært ved at forestille mig nogle vil tilråde dig.. Kunne du ik bare selv lave noget sundt og nærende mad

Anmeld

21. september 2014

Bshizzle

Jeg vil prøve at Google "Nupo og gravid".. 

Der er SÅ mange debatter om det, og faktisk fraråder en sundhedsplejske det! 

Meningen er jo heller ikke man skal prøve at tabe sig under en graviditet, men bare spise meget varieret og måske undgå vildt mange fedt-stoffer mm. 

Så mit bud ville være Nej  

Anmeld

21. september 2014

B&J

jeg syntes bestemt du bare skal leve sunder og HUSK du er gravid og om du vejer lidt for meget pyt. tænk når du får din dejlige baby så kan du begynde at tabe dig igen gå en masse ture når du er klar så gå i motion center eller løb med babyen osv. der er så mange ting. jeg ville spise sundt og ikke dumt. for slankekur under en graviditet ville jeg fra råde, tænker ikke på dig men på din baby

Anmeld

21. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg var også overvægtig da jeg blev gravid. Men det er ikke meningen at man skal tabe sig under graviditeten/gå på kur(som du også skriver). 

Når du skriver at det andet mætter mere end alm aftensmad, og at du sagtens kan spise to portioner, springer der hurtigt en tanke frem i hovedet på mig. Du behøver ikke gå på kur, men du må godt spise sundt og i mindre mængder. Sig til dig selv at du ikke behøver at spise dig mæt. Men spis til du ikke er sulten mere. Så bare spis når du er sulten. Også selvom det er 6-7 gange om dagen.

det virkede for mig. Tog ikke på i graviditeten. Ja bortset fra at jeg på få dage tog 8 kg på pga vand i kroppen den sidste uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.