Kære Tina,
Jeg er mor til en skøn lille mirakel-dreng på 6 mdr, som jeg blev naturligt gravid med trods PCO, mislykket IVF-behandling, ingen cyklus og lukkede æggeledere (!).
Desværre overlevede mit ægteskab ikke, at jeg blev gravid, og jeg er nu solo-mor til min lille trold. Jeg tror på, at fremtiden har en masse godt i vente for mig endnu, og at jeg en dag møder en skøn mand. Men jeg ville så utrolig gerne have flere børn en dag (jeg er 31), men kan du ikke hjælpe mig med lidt indsigt i, hvordan jeg er stillet mht behandling via det offentlige, når/hvis en lillebror eller søster en dag bliver aktuel?
På forhånd tusind tak for hjælpen!
MG
Tinas svar
Kære MG,
tillykke med din lille mirakel dreng - du har været heldig - og jeg tænker at dine æggeledere ikke er helt lukkede :-)
Mht videre behandling - så har du ret til hjælp i det offentlige i form af insemination. Så længe du er enlig, kan du ikke få betalt IVF i det offentlige, fordi du allerede har et barn.
Hvis du derimod får en ny kæreste - som ikke er dit nuværende barns far - så har I ret til IVF behandling i det offentlige - fordi I ikke har fælles børn.
Held og lykke, hvis det bliver aktuelt på et tidspunkt.
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld