Vordingborg eller Næstved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.592 visninger
10 svar
2 synes godt om
21. september 2014

Mostermor

Hej Alle  (ved ikke om jeg har smidt det her op i den rette kategori, men here goes)

Jeg skal sandsynligvis flytte til enten Vordingborg eller Næstved.

Jeg er selv fra Jylland, og kender intet til de 2 byer udover hvad jeg kan Google mig til. Hvad vil I anbefale? Næstved er jo større, så er nok mere "bekymret" ift. Vordingborg, hvis det bliver der: Er der noget liv i byen? Cafeer, kulturelle tilbud og lignende?

Hvad er der at give sig til?

Er der en biograf?

Hvilke butikker er der?

Jeg er 30 år og overvejer at blive selvvalgt singlemor med donor indenfor et par år, hvis ikke jeg møder mr. right Er der områder man bare ikke vil bo i med børn. I min by, hvor jeg er vokset op, kender jeg jo de steder, der er mindre gode at bo i, men her har jeg ingen ide, så hvis der er særlige steder/områder i byen man bør "undgå" at lade børn vokse op, så giv endelig din viden videre

Hvad er jeres viden, input og gode råd omkring byerne?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Missy_B

Jeg ville vælge Næstved. Kender mest til Næstved - men ved da at Vordingborg har massere af butikker, en fin gågade, cafeer,  bio og diskotek - så det er nok en smagssag om hvor langt sydpå man vil

Anmeld

21. september 2014

Mostermor

Tak for svar

Jeg foretrækker også umiddelbart Næstved, da den er større, men måske denne tråd kan give nye indsigter. Grunden til at jeg med al sandsynlighed skal flytte er at min nære familie flytter derover indenfor et års tid. Jeg tænker, at det er vigtigt at have familie i nærheden, når man indenfor en rimelig periode vil stifte familie. Venner er alligevel spredt udover hele landet inklusiv Kbh. Har ikke noget netværk i form af venner i nogen af de 2 byer, men er udadvendt og tænker jeg godt kan få fundet et netværk hvor end jeg kommer... Håber jeg

Anmeld

21. september 2014

qwaszx

Jeg bor i Næstved (er selv tilflytter), og synes det er en ganske fin by. 

Der er det meste, gode cafeer, 2 biografer, skøn skov ved Herlufholm, så der er lidt af det hele. 

Og der er det store center, med blandt andet Bilka, H&M og Starbucks.

Du er velkommen til at sende en pb, hvis der er noget bestemt du vil vide om Næstved

Anmeld

21. september 2014

Camilski

Jeg bor i Vordingborg, og ville også vælge at bo her frem for Næstved. Det er en dejlig by, og ja her er hvad du nævner.. Gågade, cafeer, bio, mm... :-)

Anmeld

21. september 2014

Mamalu

Jeg har også boet i Næstved en del år, ville nok også vælge Næstved. I og med det er en større by så er der flere muligheder, skole, butikker osv. Så ligger Bonbonland ik langt fra hvor man kan tage børnene i fremtiden  Storcenret med mange butikker og en hyggelig gågade med cafeer/restauranter. Derudover har man også Karrebæksminde strand om sommeren. Så ligger Næstved ikke mere end en times kørsel fra kbh hvis man ska derinde, en tivoli tur eller lign i weekenderne  Skriv endelig hvis du har spørgsmål 

Anmeld

21. september 2014

Trekløver(:

Helt klart Næstved. 

Anmeld

21. september 2014

Chantie

Helt klart Næstved.  Er opvokset i Vordingborg, men bor nu i en større by. Synes byen er så godt som død, Næstved er en super handelsby.. Vordingborg er nok mere stille.. Og der er dejlig natur rundt omkring byen.. 

Anmeld

21. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Er også tilflytter fra Jylland, Djursland. Bor i Næstved. Jeg vil anbefale dig at flytte hertil. Har selv arbejdet i Vordingborg, og synes byen er fin, men der er bare meget mere liv i Næstved. Samtidig med at du ikke skal langt væk før der er ro og villaveje. Her er der to bio'er, en del cafeer, et center, gode butikker i indre by, fin natur selv inde i byen. 

Vordingborg har gode handelsmuligheder, en mindre gågade end i næstved, men den er der. Så har Vordingborg den store fordel at ved Oringe(psykiatrisk hospital) er der bare så flot natur! Med mulighed for gode gåture. Ellers kender jeg ikke så meget til Vordingborg.

god flytning 

Anmeld

22. september 2014

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg ville nok vælge Næstved - arbejder selv i Vordingborg og syntes at det er en plnt død by

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.