Mærke liv dagligt, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. september 2014

birthee

Hvornår er det man skal mærke dagligt? Jeg har endnu engang i en graviditet en moderkage, der ligger på forvæggen af livmoderen, og synes det er så svært at mærke, hvor meget baby den bevæger sig  For en uges tid siden var det kraftige puf, nu synes jeg mere det er lidt venden rundt eller hvad skal man sige... Er 24+1 idag... Er selvfølgelig selv hjemme med alle 3 børn, så det der med at ringe til fødegangen, for lige at komme ind til tjek, er ret svært... Synes I det ville være en god idé at blive tjekket???

Mvh. mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

LinLin

Mener det er uge 26...

Anmeld

21. september 2014

Goggelogge

Jeg var på fødegangen og blive tjekket omkring uge 23 fordi jeg ikke kunne mærke ret meget og blev ved med at få plukveer, hun havde det heldigvis godt, så var jeg inde igen uge 26 - 27 hvor de sygemeldte mig pga forkortet livmorhals.. Men de tjekkede mig hver gang jeg var nervøs, så ring der ind og snak med dem

Anmeld

21. september 2014

Kamilla-m

Fra uge 24 skal man mærke hver dag

Anmeld

21. september 2014

Nystart

Det er fra uge 24 du skal kunne mærke hver dag... Jeg spurgte nemlig til MD i tirsdags...

Hun tilføjede dog at havde man mærket liv hver dag inden og det pludselig holdte skulle man være obs på det...

Anmeld

21. september 2014

Frk_Louise

birthee skriver:

Hvornår er det man skal mærke dagligt? Jeg har endnu engang i en graviditet en moderkage, der ligger på forvæggen af livmoderen, og synes det er så svært at mærke, hvor meget baby den bevæger sig  For en uges tid siden var det kraftige puf, nu synes jeg mere det er lidt venden rundt eller hvad skal man sige... Er 24+1 idag... Er selvfølgelig selv hjemme med alle 3 børn, så det der med at ringe til fødegangen, for lige at komme ind til tjek, er ret svært... Synes I det ville være en god idé at blive tjekket???

Mvh. mig 

Fra uge 24  Og så længe du kan mærke baby - om det så er spark eller at h*n bare vender sig derinde, så har du jo mærket liv.. Jeg ville ikke være bekymret. Jeg har altså også haft dage, hvor jeg næsten ikke mærkede noget, kun meget lidt og så andre dage, hvor der næsten var konstant bevægelse.. 

Det er klart man bliver bekymret, men man skal bare huske på, at vi også selv har dage, hvor vi ikke er så aktive.. 

Anmeld

21. september 2014

Christine

birthee skriver:

Mvh. mig 

I Århus får jeg at vide at det er hver dag fra uge 24. Men ikke noget om hvor meget eller hvor ofte. Så hvis du i tidligere graviditet har oplevet at moderkagen lå meget i vejen, så tror jeg ikke du behøver være bekymret 

Bare du mærker noget hver dag. Det er mere det er hvis man er vant til at mærke helt vildt meget og der pludseligt er signifikant mindre liv, at man bør være bekymret, tror jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.