MBT sko, erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
8 svar
5 synes godt om
20. september 2014

Troldemommi

Jeg har en lidt dårlig holdning, og for at forhindre at jeg får ondt i ryggen senere i mit liv vil jeg gerne forbedre min holdning 

jeg har læst om MBT skoene, de har en rund sål som gør at man nærmest automatisk skulle forbedre ens holdning plus andre goder 

Men jeg kender ingen der har prøvet dem, og derfor vil jeg blive vældig glad for nogle erfaringer 

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Mama85

Jeg bruger dem på job, og er rigtig glad for dem, kan kun anbefale det  Det kræver lidt tilvænning i starten med at man "gynger" og at man bruger lidt flere muskler end man gjorde med alm. Sko, men guld værd når man har vænnet sig til dem..

Anmeld

20. september 2014

Troldemommi

Mama85 skriver:

Jeg bruger dem på job, og er rigtig glad for dem, kan kun anbefale det  Det kræver lidt tilvænning i starten med at man "gynger" og at man bruger lidt flere muskler end man gjorde med alm. Sko, men guld værd når man har vænnet sig til dem..

1000 tak for dit svar, det er præcis sådan nogle erfaringer jeg søger 

Monica 

Anmeld

20. september 2014

Mama85

Troldemommi skriver:

1000 tak for dit svar, det er præcis sådan nogle erfaringer jeg søger 

Monica 

Det var da så lidt  

Anmeld

20. september 2014

DianaM

Jeg har ikke selv prøvet dem men hører en del igennem mit arbejde (fysioterapeut).

Det der bliver fortalt er at for nogle er det det bedste der er sket for dem, medens andre aldrig kommer til at synes om at gå med dem. Det er derfor en god ting at afprøve dem og helst i længere tid end 5 min. I forretningen.

Anmeld

20. september 2014

Troldemommi

DianaM skriver:

Jeg har ikke selv prøvet dem men hører en del igennem mit arbejde (fysioterapeut).

Det der bliver fortalt er at for nogle er det det bedste der er sket for dem, medens andre aldrig kommer til at synes om at gå med dem. Det er derfor en god ting at afprøve dem og helst i længere tid end 5 min. I forretningen.

Jeg ved ikke om man kan låne et par sko inden køb, men ellers vil jeg selvfølgelig ikke lade sådan et køb gå for stærkt, men som fysioterapeut må jeg så ikke få din faglige vurdering af sådan nogle sko, kan de gøre nogen skade på mig f.eks. Kunne du selv fristes til at købe et par? Hvis du nu selv havde en dårlig holdning du ville forbedre ligesom mig 

Monica 

Anmeld

21. september 2014

DianaM

Som skrevet har jeg aldrig selv prøvet dem, men kender en del som er glade for dem, specielt som arbejdssandaler.

Tror ikke som sådan de kan gøre skade på dig, men du skal ikke gå med dem hvis de er ubehagelige at gå med.

Og så skal kroppen langsomt vænnes til den ændrede stilling, da du ellers kan få overbelastningsgener. Så 10min til at starte med og så langsomt øge med 5-10 min og tage dem af hvis du føler træthed og tyngde i kroppen, da det er de første tegn på overbelastning.

Anmeld

21. september 2014

Mor til Frederic og Freya

Jeg har brugt mbt i gennem en del år nu og de er bare gode, jeg får ikke alle de stød op i de øverste nakkehvirvler og får en bedre holdning.

Jeg kunne have dem på 8 timer i streg den første dag, hvor min mand kun kan 'klare' ½-1 time ad gangen..

Anmeld

21. september 2014

Troldemommi

DianaM skriver:

Som skrevet har jeg aldrig selv prøvet dem, men kender en del som er glade for dem, specielt som arbejdssandaler.

Tror ikke som sådan de kan gøre skade på dig, men du skal ikke gå med dem hvis de er ubehagelige at gå med.

Og så skal kroppen langsomt vænnes til den ændrede stilling, da du ellers kan få overbelastningsgener. Så 10min til at starte med og så langsomt øge med 5-10 min og tage dem af hvis du føler træthed og tyngde i kroppen, da det er de første tegn på overbelastning.

Mange tak for dit svar, skal nok lytte til dine råd 

Monica 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.