paragraf 56 ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. september 2014

rehab

hej

jeg er ny herinde og skal i gang med fertilitets behandling. og derfor vil jeg høre om nogle bruger paragraf 56, nu hvor man arbejder samtidigt ???? er meget i tvivl, om man skal bruge den. Da det er ens arbejdsplads, som skal søge om den, for en.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

ILoveMyMiracle

Jeg brugte den ikke, da både min kæreste og jeg fik fri til at tage afsted, så det kan være en ide at finde ud af hvad arbejdspladsens holdning er til det 

Anmeld

20. september 2014

Oliviars

Jeg brugte den og syntes det gjorde, at jeg havde god samvittighed over at være væk fra jobbet. Talte med min leder omkring det og de får jo penge når du ikke er der så det går på ingen måde ud over dem. 

Ønsker jer allllt held og lykke på jeres vej og krydser fingre. Skriv hvis du har andre spørgsmål

Anmeld

20. september 2014

rehab

jeg ved at jeg ikke kan få fri uden den paragraf, da jeg arbejder på en kommunal arbejdsplads...

og tak jeg skal nok spørger herinde hvis jeg har flere spørgsmål da vi alle herinde vil havde det samme i sidste ende

Anmeld

20. september 2014

fnuggi

jeg havede den og var glad for det da det tog over 2 år så spørg dem af 

Anmeld

20. september 2014

Malene76

Jeg har den også og er glad for at det kan give noget til den vikar som skal dække ind for mig. 

Kh. Malene 

Anmeld

21. september 2014

rehab

Malene76 skriver:

Jeg har den også og er glad for at det kan give noget til den vikar som skal dække ind for mig. 

Kh. Malene 

ja det er jo rigtigt at de kan få en vikar for de penge tak

Anmeld

21. september 2014

rehab

tænker også på om det var svært for jer at sige at i skulle havde hjælp til at få børn til f.eks chef og kollegaer, så det ikke tror at man er syg hele tiden og derfor vil bruge den paragraf

Anmeld

21. september 2014

Malene76

rehab skriver:

tænker også på om det var svært for jer at sige at i skulle havde hjælp til at få børn til f.eks chef og kollegaer, så det ikke tror at man er syg hele tiden og derfor vil bruge den paragraf

Første gang vi fik hjælp til barnløshedsbehandling, var i det offentlige og der får du udstukket en tid som ikke kan laves om. Så du skal passe ind overfor sygehuset, så hos  os ramte det mange arbejdsdage, så det var rart for mig at det blev dækket lidt af kommunen. Fordi jeg var nødt til at tage en del fri, så fortalte jeg det til mine kollegaer og til min leder. Desuden så var jeg også meget mere sårbar i den periode så det var rart at de vidste at vi var i behandling.  

Her anden gang, har jeg den også, men da vi er i gang i det private så har det ikke ramt så mange arbejdsdage fordi der er en meget større fleksibilitet. 

Kh. Malene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.