For mange vitaminer/mineraler - tynd afføring :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.947 visninger
8 svar
4 synes godt om
20. september 2014

CH2012

Min kæreste og jeg er begyndt at tage mange af de vitaminer/mineraler som bliver anvendt i kanonkuren. "Kanonkuren mod ufrugtbarhed:

Der er tale om en kur for barnløse par, og der er en kur beregnet for kvinden og en for manden. Det anføres som en fordel, hvis begge tager den samtidig. Der er tilsyneladende flere opskrifter, men med nogenlunde samme indhold".
http://www.kropsinstituttet.dk/barnloshed-kanonkuren.html

Vi er så begyndt at tage:

Kelpasan
Gele Royal (Royal Force) (har vi prøvet før)
E-vitamin
Zink (har vi prøvet før)
Chrom (har vi prøvet før)
Selen (har vi prøvet før)
Q10 (min kæreste tager dem - har han prøvet før)
Mælkesyrebaktier (har vi prøvet før)

Magnesium
Mega-B Stress (B-vitaminer)
- Dette tager jeg især pga. min stress - men har også læst at det er godt at tage for at kunne forøge chancerne for graviditet.

Alm. multivitaminpille (har vi taget i lang tid)
D-vitamin (har vi taget i lang tid)
Kalk (tager jeg, og har taget i lang tid)
Fiskeolie (har vi taget i lang tid, men er begyndt på et nyt mærke)

Men lige siden vi er begyndt tage denne omgang, reagere vores krop ved at få mega tynd afføring  Det er også begge to...

Og forstår det ikk - er det fordi kroppen får så mange vitaminer/mineraler, at den ikk kan optage dem? Eller er det fordi kroppen endelig får det den skal have, og så får man en "udtømning" i tarmene her i starten eller?
Er der nogen der ved noget om det eller har nogle bud? Vi har det ikk dårligt på nogen måde. Faktisk føler vi også ret "tømte", hvilket i sig selv er rart - men det er selvfølgelig ikk rart med den tynde afføring 

Synes at have læst, at for meget magnesium kan give tynd mave? Men vi tager selvfølgelig ikke for meget af hverken det ene eller det andet i forhold til hvad der anbefales af dosis...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Signe-bine

Jeg kender ikke den dette kur. Men jeg ved at det er mindst ligeså usundt at få for mange vitaminer, som at få for lidt. Det er vidst noget med at kroppen har svært ved at udskille de vitaminer den ikke optager... Jeg fandt et link hvor der står en lille smule om et par af de vitaminer du tager ekstra  http://m.oestrogen.dk/Skoenhed/Dig-og-din-krop/2013/November/Vitaminer.aspx

at dømme ud fra det tror jeg sagtens at jeres dårlige mave Kan være resultatet af for høj mængde vitaminer :-)

Anmeld

20. september 2014

Signe-bine

Hov, kom lige til at tænke på at i også tager multivitamin pille. Hvis i derudover tager nogle af de samme vitaminer, som altså er i multivitamin pillen, så er det jo en overdosering... Håber i finder ud af det - og pas på jer selv 

Anmeld

20. september 2014

CH2012

Signe-bine skriver:

Hov, kom lige til at tænke på at i også tager multivitamin pille. Hvis i derudover tager nogle af de samme vitaminer, som altså er i multivitamin pillen, så er det jo en overdosering... Håber i finder ud af det - og pas på jer selv 

Jo tak

Altså jeg har også lige læst noget mere om magnesium - og for meget af den kan give tynd afføring. Så tænker, at vi prøver at sætte dosis ned på den - evt. prøve at udelade den helt og se hvad der sker

For mange af tingene har vi prøvet før sammen, uden at der skete noget...

Anmeld

20. september 2014

A1990

Magnesium trækker vand ind i tarmen og gør afføringen tyndere. Jeg har spist det i perioder med hård mave for at afhjælpe det :-) Så det kan bestemt godt være det tænker jeg. 

Anmeld

20. september 2014

EnGodMor

Wao tager i så mange piller? 

Jeg havde nok bare valgt at tage almindelige vitaminpiller, d vitamin, c vitamin, fiskeolie og delvis jern.

ja og hvis i ikke får nogle mælkeprodukter, så kalk, men ellers ikke.

Der skulle jo gerne være det hele i de almindelige vitaminpiller.

Anmeld

20. september 2014

CH2012

EnGodMor skriver:

Wao tager i så mange piller? 

Jeg havde nok bare valgt at tage almindelige vitaminpiller, d vitamin, c vitamin, fiskeolie og delvis jern.

ja og hvis i ikke får nogle mælkeprodukter, så kalk, men ellers ikke.

Der skulle jo gerne være det hele i de almindelige vitaminpiller.

Mange af de mere særlige vitaminer/mineraler er af hensyn til kanonkuren, som det anbefales at prøve og tage i maks 6 måneder, hvis man ikke har haft held med graviditet

Så nu prøver vi det af Og jeg er ret sikker på, at jeg har fundet "fejlen".... Fik alt alt for meget magnesium, så det har vi selvfølgelig skåret ned på

Anmeld

20. september 2014

CH2012

A1990 skriver:

Magnesium trækker vand ind i tarmen og gør afføringen tyndere. Jeg har spist det i perioder med hård mave for at afhjælpe det :-) Så det kan bestemt godt være det tænker jeg. 

Er også ret sikker på at det er det - men har også fundet ud af, at vi har fået alt alt for meget magnesium. Især mig... Så det har vi selvfølgelig skåret ned. Det er fordi der er også magnesium i nogle af de andre vitaminer/mineraler, og det hele tæller jo 

Anmeld

21. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Uh-ha... Det er virkelig for mange vitaminpiller. Jeg ved godt i følger en bestemt kur, men det meste er totalt uoverflødigt (og potentielt skadeligt). Det mest optimale er at i stedet forsøger at spise varieret og sundt.

Men held og lykke med projektet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.