Mærkeligt efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
5 svar
2 synes godt om
19. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg fødte for snart 2 mdr siden.. Jeg stoppede med og bløde halvanden uge efter, blødte så lidt igen efter 3 dages tid, i et par dage, og har så Ikke blødt ydeligere. 

De sidste 4 dage ca har jeg haft ondt i det nederste af maven i underlivet, og mens lignende smerter i lænden.. Nu er jeg så begyndt at få halsbrand .. Jeg har været lidt nervøs for om jeg kan ha fået en infektion da kondomet sprang for 2 ugers tid siden under/efter sex... Så har fået en tid ved lægen (de ville ikke se mig akut da smerterne ikke var slemme nok) .. Men nu med den halsbrænd... Må indrømme jeg bliver nervøs for en gaviditet men kan det overhovedet lade sig gøre så hurtigt efter fødsel? Jeg fødte i starten af august!! Og jeg ha også PCO så det burde jo ikke være sådan lige til (er blevet insemineret osv for at opnå graviditet) Jeg køber en test imorgen , men ville bare hører jer imellem tiden, kunne jeg have en infektion? Hvordan føles det hvis man får en infektion efter fødsel? (Havde en hel normal fødsel uden medicin og den bristninger osv) 

Eller, lyder smerterne meget normale? (Havde det dog ikke ved min første fødte) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

Mor til Ella

Følger lige med

Jeg oplever det samme smerter og mærkelig blødninger dog ingen halsbrand men svimmelhed, kvalme og hovedpine.

er bange for en infektion, men tænker alt var jo fint ved 8 ugers tjek.

Anmeld

19. september 2014

Goggelogge

Skal man ikke vente lidt længere med sex efter fødsel?

Anmeld

19. september 2014

Muffinmus

Generelt hedder anbefalingerne at man ikke har sex før lægen har tjekket alt er ok dernede og livmoderhalsen er lukket igen osv. Men flere har sex med kobdom når de ikke længere bløder. Det er jo på eget ansvar:-)

Men milde smerter kan forekomne niget efter. F.eks ala nens smerter. Og en del får også ÆL hurtigt efter.  Så man kan dagtens blive gravid blot en måned efter fødslen hvis man er uheldig.  Tag en g test og ellers kontakt lægen hvis det fortsætter. 

Anmeld

19. september 2014

Bell'star

MariaE skriver:

Generelt hedder anbefalingerne at man ikke har sex før lægen har tjekket alt er ok dernede og livmoderhalsen er lukket igen osv. Men flere har sex med kobdom når de ikke længere bløder. Det er jo på eget ansvar:-)

Men milde smerter kan forekomne niget efter. F.eks ala nens smerter. Og en del får også ÆL hurtigt efter.  Så man kan dagtens blive gravid blot en måned efter fødslen hvis man er uheldig.  Tag en g test og ellers kontakt lægen hvis det fortsætter. 

Men hvorfor spørger lægen så til om man kan have "normalt" samleje uden smerter o.l. ved 8 ugers tjekket? - Jeg har derimod hørt at man BØR have haft samleje inden tjekket. (med kondom self.)

Anmeld

19. september 2014

M (:

MariaE skriver:

Det passer altså ikke.. De fleste læger anbefaler bare at man bruger kondom indtil tjekket (pga. infektionsrisiko og fordi de færreste ønsker endnu en graviditet eller bruger anden prævention inden).. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.