Blodtryks sænkende medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. august 2009

TbCp

Er der nogen herinde der får blodtrykssænkende medicin?

Jeg har selv fået det i noget tid nu og har haft det rigig godt efter det blev justeret.
Men den sidste tid synes jeg at jeg er svimmel hver gang jeg rejser mig og igår aftes og her til morgen målte jeg så mit blodtryk.

Igår aftes sagde den noget med 110/76
og her til morgen hed den noget med 92/68

Hvor lavt må det være? Synes godt nok det er meget lavt og går ud fra det er derfor jeg bliver svimmel.
Men for lavt blodtryk er der vel ikke rigtig noget t gøre ved eller?

Nogen der har prøvet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Kloster

Hej.

Først vil jeg anbefale dig at gå ind på www.medicin.dk og se hvad det er for noget medicin du fylder i din krop. Der kan du også nemt se bivirkningerne på pillerne.

For lavt BT behandlet på samme måde som for højt BT - med piller.

I mine bøger står der, at du skal være i ro i min. 10-15 min før du måler dit BT. Og det må højst være på 140/90.
For lavt BT skal være under 90/60.

Håber det kunne hjælpe dig...

Kloster

Anmeld

20. august 2009

Dictes mor

Hejsa,
Jeg har for lavt blodtryk, og det giver lige præcis en del svimmelhed og hvis jeg laver nogle pludselige bevægelser risikerer jeg at besvime.
Så det kan jo sagtens være fordi du har noget lavere blodtryk end normalt. Jeg har fået at vide, at der ikke skal gøres noget ved det, fordi ens blodtryk automatisk stiger med alderen, i stedet skal jeg bare tage hensyn til det i hverdagen.
Så det kan sagtens være derfor du bliver svimmel.

Anmeld

20. august 2009

Millepus

Naar du rejser dig falder dit blodtryk foerst lidt, naar det saa allerede er lidt lavt bliver det endnu lavere og det er derfor du bliver svimmel. Proev at vaere sikker paa at du drikker nok vaeske og  ring til din laege, det kan vaere at du skal have justeret dit blodtrykssaenkende medicin til en mindre dose.

Camilla

Anmeld

20. august 2009

TbCp

Tak for jeres svar.
Har bestemt mig for over den næste uge at måle blodtryk nogle gange så jeg kan tjekke det lidt mere.
Har kontrol på sygehuset i oktober men hvis det fortsætter må jeg lige få fat i lægen inden da.

Håber bare ikke medicinen skal justeres igen. Nu er jeg endelig ovre blodnæse og hovedpiner så vil det bare være træls hvis jeg igen skal få bøvl fordi medicinen skal justeres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.