Giv mig jeres mening om dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
5 svar
8 synes godt om
18. september 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste har tænkt sig og tage til sin bedste vens morfars begravelse på lørdag. Sagen er så den at jeg helt tilfældigt falder over en tråd på et andet forum hvor min kærestes bedste vens kone skriver om at de ikke ønsker vennerne til begravelsen grundet mange ting blandt andet familie strid, men ikke tør sige det til dem. Jeg viste min kæreste det, så han ved jo hvad de føler omkring det nu pga. jeg helt tilfældigt så dette på en side hvor jeg selv har en bruger og jævnligt er aktiv.

Nu tænkte jeg så: burde han så ikke respektere det og holde sig væk? Jeg synes det er respektløst hvis han tager med. Kan ligefrem blive rasende ved tanken.

Hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

EnGodMor

Syntes den er lidt svært. 

For  kan da godt forstå din kæreste vil vise hans dybeste medfølelse. 

Men syntes man i dagens Danmark er blevet alt for dårlige til at kommunikere og melde klart ud. 

Hvis de ikke ønsker andet end familie med til begravelsen, så må de sgu melde det klart ud. 

I stedet for alt det andet børnehave pjat. 

Syntes godt at voksne mennesker kan fortælle hinanden deres meninger, ønsker, behov osv 

Det andet med at man vælger og holde mund om det??? Kan jeg absolut ikke se meningen med.

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Syntes den er lidt svært. 

For  kan da godt forstå din kæreste vil vise hans dybeste medfølelse. 

Men syntes man i dagens Danmark er blevet alt for dårlige til at kommunikere og melde klart ud. 

Hvis de ikke ønsker andet end familie med til begravelsen, så må de sgu melde det klart ud. 

I stedet for alt det andet børnehave pjat. 

Syntes godt at voksne mennesker kan fortælle hinanden deres meninger, ønsker, behov osv 

Det andet med at man vælger og holde mund om det??? Kan jeg absolut ikke se meningen med.

Nej jeg synes også de bare skulle sige det. Men det er mere det der at min kæreste så alligevel ved hvordan de har det med det nu og så alligevel VIL ABSOLUT afsted. Selvom de ikke direkte har sagt det, så er det en kendsgerning at han ved venner ikke er ønsket der. Så synes jeg man burde respektere det.

Anmeld

18. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min kæreste har tænkt sig og tage til sin bedste vens morfars begravelse på lørdag. Sagen er så den at jeg helt tilfældigt falder over en tråd på et andet forum hvor min kærestes bedste vens kone skriver om at de ikke ønsker vennerne til begravelsen grundet mange ting blandt andet familie strid, men ikke tør sige det til dem. Jeg viste min kæreste det, så han ved jo hvad de føler omkring det nu pga. jeg helt tilfældigt så dette på en side hvor jeg selv har en bruger og jævnligt er aktiv.

Nu tænkte jeg så: burde han så ikke respektere det og holde sig væk? Jeg synes det er respektløst hvis han tager med. Kan ligefrem blive rasende ved tanken.

Hvad synes i?

Jeg ville nok ikke blive rasende, han gør det jo i en god mening. 

Og som engodmor siger, så er de sku nød til at opfører sig som voksne mennesker og åbne munden. Alt det der med bare at skrive det på en side og så regne med at alle læser det, den fungere ikke.

Hvorfor skal en familieskrid gå udover mandens børnebørns venner, der gerne vil vise respekt? 

Og hvis han virkelig gerne vil med, er der jo nok en grund til det. 

Anmeld

19. september 2014

Mulle-Mom

Ej de har mistet en de elsker og er i sorg over det... Så kan man da ikke forvente de lige ringer og siger nej vi vil ikke ha venner med går ud fra de har skrevet de rimeligt klart på den side du ofte er på så syndes jeg det er respekt løst og dukke op når de har givet udtryk for at det ser de sig fri for  

Anmeld

19. september 2014

lineog4

Jeg ville kontakte dem og høre, kan jo være din kærestes ven vil blive glad netop for din kæreste er der, og det kan være de gerne ville have fred.

Man skal ikke være så bange for at spørge og tale med dem i sorg, de er alligevel så kede af det som de nu kan blive. 

Så grib knoglen og spørg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.