Aconto forbrug... regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. september 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Er der nogle regler for det beloeb en udlejer skriver som aconto forbrug? Jeg har brugt vaesentligt mere vand og varme I april maaned (flyttede ind 1. april), og det til trods for jeg har v;ret p[ ferie I 2 uger, og derfor var meget lidt hjemme.

Nu taenker jeg... m[ en udlejer saette et aconto beloeb paa forbrug mindre end det der normalt bliver brugt I lejligheden, for f.eks. at goere lejligheden mere attraktiv at flytte ind I? Eller skal udlejeren saette aconto forbruget efter hvad forbruget var sidste aar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

Kamulla

Mit ac forbrug er efter sidste lejer, jeg har så lige fået et smæk på 2300kr, så ringede isag til boligkontoret og satte selv min ac op med 150kr

Anmeld

18. september 2014

Frederikke80

Kamulla skriver:

Mit ac forbrug er efter sidste lejer, jeg har så lige fået et smæk på 2300kr, så ringede isag til boligkontoret og satte selv min ac op med 150kr

Okay. Men ved du om udlejeren SKAL saette beloebet efter sidste aars forbrug?

Anmeld

19. september 2014

CaWi

Det tidligere sted jeg boede, fik jeg kun 3000 kr tilbage af mit depositum (ud af 14000 kr) 

Dette skyldtes at varmeregningen havde været tårn høj det år jeg boede der.

Vinteren var streng, og fjernvarmen var steget i pris. Året før havde vinteren været mild, og udlejer havde jo ikke kunne forudse prisstigning eller hård vinter. 

Ligesom de ikke kan vide hvor meget vand den enkelte lejer bruger.

Men normalt sættes det efter hvor meget den tidligere har brugt.

Anmeld

19. september 2014

Kamulla

Frederikke80 skriver:

Okay. Men ved du om udlejeren SKAL saette beloebet efter sidste aars forbrug?

Ja det skal de.. Jeg boede også i til leje hos privat udlejer og min blev også sat efter de tidligere lejere

Anmeld

19. september 2014

Frederikke80

CAWI skriver:

Det tidligere sted jeg boede, fik jeg kun 3000 kr tilbage af mit depositum (ud af 14000 kr) 

Dette skyldtes at varmeregningen havde været tårn høj det år jeg boede der.

Vinteren var streng, og fjernvarmen var steget i pris. Året før havde vinteren været mild, og udlejer havde jo ikke kunne forudse prisstigning eller hård vinter. 

Ligesom de ikke kan vide hvor meget vand den enkelte lejer bruger.

Men normalt sættes det efter hvor meget den tidligere har brugt.

Okay, træls  Men ja, kan godt se det kan være svært helt at forudse hvor meget der bliver brugt. Tak for svar

Anmeld

19. september 2014

Frederikke80

Kamulla skriver:

Ja det skal de.. Jeg boede også i til leje hos privat udlejer og min blev også sat efter de tidligere lejere

Super... tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.