I disse moderne tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
5 svar
5 synes godt om
18. september 2014

Tropez

Hejsa Alle i skønne quinder.

jeg læser tit de indlæg der ligger, med hvornår man har ægløsning og test dag osv.

jeg selv bruger ikke min tid på dyre test stimler men istedet min telefon.

Jeg har et program instaleret der hedder Period Calender, og det er super fedt, man ligger ind dataerne omkring ens cyklus, fx hvor mange dage ens cyklus ca er, hvornår man tror man ca har ægløsning, og hvor mange dage ens blødninger varer.

Jeg startede i sin tid, med bare at sætte den til 28 dage cyklus, og ca halvvejs med ægløsning, og jeg bløder så i 7 dage af gangen, jeg har brugt programmet siden, 2012, og ville ikke undvære det.

efterhånden som man får brugt programmet, får man en mere nøjagtig måling på hvornår man er i det fertile vindue og man kan se hvornår man ca skal bløde igen, og dermed også hvornår man så skal teste.

programmet var så nøjagtig at jeg næsten har kunne plalægge et frysægs forsøg før lægerne.

Mit program fortalte at jeg skulle bløde, den 3 sempteber, og ganske rigtig min mens kom om morgenen den 3., så jeg ringede ind og meldte mig klar, jeg havde allerede regnet på at jeg så skulle scannes første gang den 14. og jep den var også god nok, i følge programmet skulle jeg så have ægløsning, torsdag den 18, min krop var så allgevel lige en dag foran, jeg skulle nemlig have ovitrelle allerede mandag aften og sat æg op Onsdag den 17, men det er da rimelig tæt på, og jeg kan stadig se hvornår jeg ca skal bløde igen og det skal jeg den 2 okt. hvilket sjovt nok også er den dag hvor jeg skal ind og have taget blodprøve.

Det var bare lige en opmuntre fra mig og måske en ide 

se eksempler på billeder. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

LouiseEm

Men nogle er jo nødt til at bruge æl-tests. Ikke alle har æl præcis på 14. dagen. Personligt fangede jeg æl på 10. dagen efter mens, og havde jeg bare sat min lid til "reglen" om at man har æl 14 dage efter sidste mens dag, ja så var jeg nok ikke 35 uger henne nu  

Anmeld

18. september 2014

Tropez

LouiseEm skriver:

Men nogle er jo nødt til at bruge æl-tests. Ikke alle har æl præcis på 14. dagen. Personligt fangede jeg æl på 10. dagen efter mens, og havde jeg bare sat min lid til "reglen" om at man har æl 14 dage efter sidste mens dag, ja så var jeg nok ikke 35 uger henne nu  

det er jeg da klar over, nu er det jo så heller ikke det jeg siger, den kan bruges som et hjælpemiddel til at finde ud af det, det er sådan set det eneste.

og tillykke med graviditeten.

Anmeld

18. september 2014

thedreamer

Jeg bruger WomanLog. Den er også fantastisk 

Anmeld

18. september 2014

Flødebollen

Jeg brugte det også i starten - men det var spild af tid, da jeg aldrig har ægløsning. 

Så et godt program til dem med regelmæssige og præcise cyklusser

Anmeld

19. september 2014

A1990

Jeg bruger womanslog, og har brugt den siden jeg smed p-piller og vi begyndte pb. Jeg har sat indstillingerne til avanceret, så regner den gennemsnit ud af cyklus ud fra alt data, og beregner derudfra. Synes faktisk også den rammer overraskende godt. Om ikke andet er det et godt pejlemærke, og et super redskab til at holde styr på hvornår man sidst har haft mens og sådan :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.