God bolle opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.124 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. september 2014

Aluka

Da min dreng fylder 1 år i morgen, skal vi holde fødselsdag for ham på lørdag. Er der nogen der har en rigtig god bolle opskrift, som man bare skal prøve? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

Christina89

Min søn er helt vild med danskvandsboller, de er dejlige luftige  Der er dog lidt sukker i, så jeg ved ikke, om det er noget for dig. Men du får opskriften alligevel

Danskvandsboller 18 stk

3½ dl danskvand

50 g gær

3 æg

5 spsk sukker

1 dl olie(rapsolie eller oliemargarine)

1 tsk salt

ca. 800 g hvedemel.

Det hele røres sammen og sættes til hævning i 1 time og formes så til boller. Efterhæv i en time. Bages ved 225 grader i 8-10 min. Skal ikke pensles med noget.

Anmeld

18. september 2014

Aluka

Christina89 skriver:

Min søn er helt vild med danskvandsboller, de er dejlige luftige  Der er dog lidt sukker i, så jeg ved ikke, om det er noget for dig. Men du får opskriften alligevel

Danskvandsboller 18 stk

3½ dl danskvand

50 g gær

3 æg

5 spsk sukker

1 tsk salt

ca. 800 g hvedemel.

Det hele røres sammen og sættes til hævning i 1 time og formes så til boller. Efterhæv i en time. Bages ved 225 grader i 8-10 min. Skal ikke pensles med noget.

Jeg er nu ikke så sukker forskrækket når det er fødselsdagsboller

Så tak for det

Anmeld

18. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christina89 skriver:

Danskvandsboller 18 stk

3½ dl danskvand

50 g gær

3 æg

5 spsk sukker

1 tsk salt

ca. 800 g hvedemel.

Jeg har lige spurgt min svigermor efter en opskrift på boller og hun sendte den samme 

kan du fortælle mig om de også er gode dagen efter. Bliver nemlig nødt til at bage i aften men de skal først serveres imorgen. 

Anmeld

18. september 2014

Nystart

Frk jensens the boller (%rosiner)

Anmeld

18. september 2014

Frk.S

mor:) skriver:

Jeg har lige spurgt min svigermor efter en opskrift på boller og hun sendte den samme 

kan du fortælle mig om de også er gode dagen efter. Bliver nemlig nødt til at bage i aften men de skal først serveres imorgen. 

Nu ved jeg ikke lige hvilken slags boller du er til... om det skal være hvide fødselsdagsboller.

Men hvis du skal lave dem i dag, men først bruge dem i morgen, så prøv disse. De er mega nemme... og lækkert at man kan klargøre dejen dagen før og så alligevel få friskbagte boller.

Jeg synes også de bliver rigtig lækre. 

Tillykke med ham. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. september 2014

Goggelogge

Søg ' jordens bedste boller' på Google, de er fantastiske

Anmeld

18. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Frk.S skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvilken slags boller du er til... om det skal være hvide fødselsdagsboller.

Men hvis du skal lave dem i dag, men først bruge dem i morgen, så prøv disse. De er mega nemme... og lækkert at man kan klargøre dejen dagen før og så alligevel få friskbagte boller.

Jeg synes også de bliver rigtig lækre. 

Tillykke med ham. 

Ih har kun lige set din besked og har lige lavet dejen efter svigermors opskrift. Jeg må prøve den næste gang jeg skal bage bolle

Tusind tak for opskriften og lykønskningen

Anmeld

18. september 2014

Matuk

Jeg bruger som regel denne opskrift. 

http://www.arla.dk/opskrifter/brusebadsboller/

Den er super let og smager rigtig godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.