Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. september 2014

Ønskebarnet2014

Min lille pige har ikke haft afføring siden fredag, og vil nu næsten ikke spise.

Hun for lactulose, men der sker ikke noget. 

Hun har lige siden hun blev født haft problemer med at komme af med noget, normalt herhjemme er 1 gang hver 2 dag.

Vi har for en måned siden været ved lægen pga samme problem, fik en vejledning til movicol det har hun så fået i dag, men hvad så?

Hvornår skal der komme noget?

Skal jeg ringe til lægen i morgen?

Nogen som kender til samme problem?

Ved godt at der mange herinde som syntes man hverken skal give lactulose eller movicol, men når man har en baby som skriger, har ondt i maven og ikke vil spise så vil man gøre alt. Og jeg gør kun hvad jeg bliver anbefalet, skriver det kun fordi jeg ikke ønsker at få vide at jeg ikke må osv

Håber der er nogen som ved eller har en ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2014

StudPsyk

Ønskebarnet2014 skriver:

Min lille pige har ikke haft afføring siden fredag, og vil nu næsten ikke spise.

Hun for lactulose, men der sker ikke noget. 

Hun har lige siden hun blev født haft problemer med at komme af med noget, normalt herhjemme er 1 gang hver 2 dag.

Vi har for en måned siden været ved lægen pga samme problem, fik en vejledning til movicol det har hun så fået i dag, men hvad så?

Hvornår skal der komme noget?

Skal jeg ringe til lægen i morgen?

Nogen som kender til samme problem?

Ved godt at der mange herinde som syntes man hverken skal give lactulose eller movicol, men når man har en baby som skriger, har ondt i maven og ikke vil spise så vil man gøre alt. Og jeg gør kun hvad jeg bliver anbefalet, skriver det kun fordi jeg ikke ønsker at få vide at jeg ikke må osv

Håber der er nogen som ved eller har en ide

Hvordan er hendes kost? Altså flaskebarn eller ammebarn? 

Anmeld

17. september 2014

WilliamDSTN

Sveskegrød og sveskesaft det plejer at virke 

Anmeld

17. september 2014

Sander&Vitus-Mor

Årh, det så forfærdeligt når de små ikke kan komme af med deres afføring. Vil har selv haft en masse problemer med Sander omkring maven. Vi startede med lactulose, det virkede ikke. Så prøvede vil zoneterapi, der skete intet første gang ud over han pruttede helt vildt, så fik han en ny tid næste morgen, der lavede han i bleen, mens hun trykkede. Der kom to fyldte bleer, puhaaaa hvor var han træt og lettet bagefter! Derefter startede vil på movicol, og det virkede. Efter han fik grød, fik han lidt svesker, der kunne holde maven lidt i gang, og stoppede med movicolen, det fungerede super fint. Efter lidt tid fjernede vil sveskerne, og derefter har der intet problem været. 7-9-13.:-)

Anmeld

17. september 2014

Ønskebarnet2014

Lykke er 3 mdr og 17 dage

Hun er flaskebarn og har siden 4 ugers alderen fået allomin syrnet

Dejligt med Sander, ville bare være så rart at der snart skete noget

Anmeld

17. september 2014

Sander&Vitus-Mor

Ønskebarnet2014 skriver:

Lykke er 3 mdr og 17 dage

Hun er flaskebarn og har siden 4 ugers alderen fået allomin syrnet

Dejligt med Sander, ville bare være så rart at der snart skete noget

Har du prøvet zoneterapi? Ja det super skønt, det startede da han var omkring de 7 uger. Så det var super med movicolen indtil overgangen med andet end mælk startede. :-)

Anmeld

18. september 2014

EnGodMor

Lav noget hjemmelavede sveskegrød 

Og så lav nogle cirkelbevægelser rundt om navlen i urets retning i et godt stykke tid, flere gange om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.