Eksperthjælp: Baby 5 uger, mor er udmattet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. september 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Min søn på 5 uger vil kun sove på mig om dagen og det har jeg det meget svært ved, da jeg ikke føler at jeg kan pleje mig selv lidt med fx et bad.
Jeg kan kun få ham til at falde i søvn på mig, når jeg så ligger ham fra mig vågner han kort efter og det er lige meget om han har lagt i en halv eller hel time på mig.
Hans far kan bruges en gang i mellem og tager ham også om aften så jeg lige kan nå at sluge min mad, men da faren arbejder i butik har han ind i mellem nogle lange dage.

I den sammenhæng er jeg ikke sikker på at han får sovet nok i løbet at dagen, for hver aften omkring kl 19 starter vores ulve timer. Han græde for sine lungers fulde kraft, han kan ikke finde ro ved mit bryst (jeg ammer fuldt) men finde ro i 5 min hvis vi går rundt med ham og sådan fortsætter det end til kl 22-23 tiden.

Kan jeg gøre noget så jeg måske bare kan få en time til mig selv en gang imellem eller må jeg bare finde mig i at jeg har en meget mor glad dreng?
Også så jeg kan få noget mere glæde ved min dreng, for sådan som det køre lige nu, skammer jeg mig over at sige det men jeg har lyst til nogen gange bare at lade ham ligge og græde, men gør det dog aldrig da jeg jo elsker ham og ønsker for alt i verden ikke at omsorgssvigte mig dreng.

Lisbeths svar

Hej!
Tillykke med ham.

Det lyder som om du er helt drænet for overskud og har svært ved at finde en rytme, hvor han sover og du hviler.

Jeg vil anbefale dig at ringe til din sundhedsplejerske i morgen og sige hjælp, højt og tydeligt.

Lige her og nu vil jeg berolige dig og sige. det der sker med ham og DIG er der rigtig mange nybagte mødre der kan nikke genkendende til.Mange går rundt i badekåbe når far kommer hjem har ikke nået et bad i løbet af dagen. Nyfødte babyer skal have nærvær, mad , kropskontakt og tryghed.

Derfor:.

Læg dig med ham, am og sov, lade det hele ligge. det løber ingen steder Du skal have sovet, Når han græder ,er det fordi han både mærker du er træt og han vil en mor der bare er, med sit bryst og hjertelyd. Det er ikke længe siden han lå inde i livmoderen og blev vugget skønt og varmt.. Han er stadig så ny, så det er det der beroliger, tæthed og brystet.

At du har lyst til at lade ham ligge, det er helt normalt., når han græder så meget, du er super træt og vil bare sove. så hvorfor tier han ikke.??????

Når du får lysten til at lade ham være. så læg ham. gå på toilettet træk vejret dybt 10 gange og finde din ro og kærlighed frem igen.

Har du /I et netværk der kan komme på banen. så er det nu du skal sige hjælp. Er der ikke bedste eller veninde der kan gå en god tur med guldklumpen mens du får sovet.

Lad den lave mad til jer, ordne noget vaske tøj, svinge støvsugeren eller hvad du har brug for. Jeg er næsten sikker på der står nogen og gerne vil hjælpe. ?

En slynge tror jeg er sagen til jer. lad ham være i den når han ikke sover. så mærker han dig , hører dig og du kan få lidt ro.

Håber du får lidt ro nu.

Rigtig meget held og lykke. Er der noget uklart så skriv igen.
Sender et stort knus

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.